نظام شورایی و مشورتی در کشور هنوز جایگاه واقعی پیدا نکرده است

گلپایگان-فرماندار گلپایگان گفت: کار در شورا باید بر اساس فکر و اندیشه باشد نه سلیقه‌ای و سیاسی انجام شود زیرا ممکن شورا به دلیل عدم تبعیت از قانون پس از پایان دوره محاکمه شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حسین فراست در دومین دوره آموزشی اعضای شوراهای اسلامی شهرهای غرب استان اصفهان، اظهار داشت: گلپایگان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای استان است زیرا تاریخ فرمانداری آن در سال ۱۲۸۵ تأسیس شده است.

وی با بیان اینکه این شهرستان از سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و یک بخش مرکزی تشکیل شده است، گفت: شهرستان گلپایگان دارای ۹۰ هزار نفر جمعیت که بیش از ۱۷ هزار نفر از این جمعیت در ۵۲ روستای شهرستان زندگی می‌کنند.

فرماندار گلپایگان با اشاره به اینکه در گلپایگان ۱۵۲ کارگاه و کارخانه زمینه اشتغال ۴ هزار نفر را فراهم کرده است،افزود: در بخش صنعت خودروی نیسان، تیبا و پراید تولید می‌شود.

وی اذعان کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی در کارخانه مونتاژ خودرو به نام دیار خودروی گلپایگان ۴۰۰ نیرو تعدیل شدند.

فراست با اشاره به اینکه گلپایگان قطب کشاورزی استان محسوب می‌شود، تصریح کرد: در شهرستان گلپایگان سالانه ۶ هزار تن گندم،  ۵ هزار تن جو،  ۶ هزار تن گوشت سفید، ۵ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز و به صورت روزانه ۴۰ تن تخم مرغ تولید می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: تاریخ هفت هزار ساله سنگ‌نگاره‌های غرقاب بیانگر قدمت چند صد هزارساله گلپایگان است تا جایی که توسط باستان شناسان در کشف بقایای انسان به همراه سفال و دفن کردن آنها در پشت به قبله نشانگر این بود قدمت گلپایگان به دوره‌های چند صد هزار ساله قبل از اسلام می‌رسد.

فرمادار گلپایگان گفت: بازار سرپوشیده،  مناره سلجوقی و ارگ تاریخی گوگد و مسجد جامع  تاریخی گلپایگان از دیگر بناهای تاریخی گلپایگان است تا جایی که قدمت ساخت مسجد جامع گلپایگان به قدمت ساخت مسجد جامع ساوه، نائین، اردستان و اصفهان می‌رسد.

وی به وظایف شوراهای اسلامی پرداخت، و تأکید کرد: کار در شورا باید بر اساس فکر و اندیشه باشد نه سلیقه‌ای و سیاسی انجام شود زیرا ممکن شورا به دلیل عدم تبعیت از قانون پس از پایان دوره محاکمه شوند.

فراست با بیان اینکه مصوبات و تصمیم‌گیری در شورا بر مبنای قانون باید صورت گیرد، افزود: باید قانون مداری سرلوحه کار شورا قرار گیرد و از نگاه  شخصی، قومی و قبیله‌ای نباشد.

وی با بیان اینکه نظام شورایی و مشورتی در کشور هنوز جایگاه واقعی خودش را پیدا نکرده است، تأکید کرد: اعضای شورا از موقعیت خدمت به مردم استفاده کنند و خدمتی ماندگار از خود به یادگار گذارند.

فرماندار گلپایگان تأکید کرد: شوراها برای پیشرفت امورعمرانی شهر ضروری که شهرداران را همراهی کنند./

کد خبر 330552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.