شاخص رتبه کسب و کار ایران هشداردهنده است/توجه سرمایه‌گذاران خارجی به رتبه جهانی کشورمان

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه رتبه بالای یکصد کسب و کار ایران در جهان یک هشدار است، گفت: نیازمند اسنادی هستیم که نگرانی‌های فعالان اقتصادی را رفع کند به طوری که آنان بدانند برای دو تا سه دهه اصول اقتصادی رعایت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا سید عبدالوهاب سهل آبادی با اشاره به اینکه در کل کشور گرایش به موضوع صادرات افزایش یافته است و این موضوع در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید شده است، اظهار داشت: توجه به صادرات در بحث‌های مطرح شده اقتصادی وجود دارد و در ادبیات سیاسی و اقتصادی در این زمینه به این بلوغ رسیده‌ایم که اگر قصد ایجاد تحول در اقتصاد کشور وجود دارد، باید صادرات به‌عنوان یک محور مهم جای خود را نشان دهد و این در اسناد بالادستی نیز بیان شده است.

وی تصریح کرد: در سند چشم‌انداز و در سیاست‌های تدوین شده و همچنین در محورهای اقتصاد مقاومتی توجه به صادرات بسیار ضروری است و این یعنی در درون قابلیت انجام این مهم وجود داشته باشد و صادرات را باید ساماندهی کرد و در برنامه ششم توسعه نیز باید این بخش لحاظ شود. البته در این رابطه مشکلی در اسناد بالادستی وجود ندارد.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه رتبه کسب و کار ایران در جهان بالای یکصد است و این یک هشدار است، تاکید کرد: باید توجه کرد تعدادی از کشورهای منطقه توانسته‌اند رتبه خود را در این حوزه کاهش دهند، بنابراین تعداد بخشنامه‌های زیاد باعث می‌شود که میل به سرمایه‌گذاری کم شود و نباید فراموش کرد که سرمایه‌گذاران خارجی به رتبه ایران و فضای کسب و کار برای سرمایه‌گذاری توجه دارند.

وی ادامه داد: مشکلات ساختاری و میراث گذشته درخصوص اقتصاد باعث بروز معضلاتی شده است، البته بخشی از این مشکلات در حال رفع شدن است و وفاق بین نخبگان اقتصادی و سیاسی کمک می‌کند مشکل حل شود و به طور طبیعی باید در این‌خصوص تعجیل شود.

سهل آبادی توجه به مشکلات صنعتگران و تولید کنندگان را ضروری دانست و افزود: باید بخش خصوصی را برای حضور فعال‌تر حمایت کرد و پیگیر مشکلات آنان بود تا احساس کنند پشتوانه سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای دارند.

وی تصریح کرد: تحریم‌ها با وجود مشکلات‌شان این موضوع را روشن کرد که اقتصاد کشور تنها به واسطه تکیه بر توان داخلی شکوفا خواهد شد و امیدوارم سربازان جبهه اقتصادی بیش از گذشته مورد حمایت قرارگیرند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد: نیازمند اسنادی هستیم که نگرانی‌های فعالان اقتصادی را رفع کند به طوری که آنان بدانند برای دو تا سه دهه اصول اقتصادی رعایت می‌شود.

کد خبر 330543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.