بیش از ۳۷ درصد از اماکن شهر برای معلولان مناسب سازی نشده است

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: متاسفانه هنوز در استان اصفهان بیش از ۳۷ درصد از اماکن برای استفاده معلولان مناسب سازی نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید صادقی در مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولان اظهارکرد: از روز پنج شنبه تا به امروز به پیشواز روز معلولان رفته ایم و این روز را از صمیم قلب به معلولان تبریک عرض می کنم.

وی با اشاره به اینکه شعار روز جهانی معلولان سالجاری تحقق جامعه پایدار برای حضور معلولان است، افزود: حضور معلولان و پذیرا بودن آنها رنگ و بوی خاصی در استان اصفهان گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: از ۲۰ نماینده مجلس شورای اسلامی استان اصفهان درخواست دارم تا هرچه در توان خود دارند برای آسایش و آرامش معلولان انجام دهند.

صادقی با اشاره به اینکه مدیر کل بهزیستی باید زبان گویای فرد ناشنوا و چشم بینای فرد نابینا باشد، ادامه داد: همچنین این مدیر باید دست و پای یک معلول حرکتی باشد و نیازهای آنان را بداند و در جهت تحقق درخواست های آنان قدم بردارد.

وی با بیان اینکه مسئولان درکنار معلولان و مردم نیز باید همراه معلولان باشند، گفت: با تشکیل این مثلث می توان شرایط مناسبی برای زندگی  معلولان فراهم کرد.

مدیر کل بهزستی استان اصفهان با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز در استان اصفهان بیش از ۳۷ درصد از اماکن برای معلولان مناسب سازی نشده است، گفت: تلاش های بسیاری در حوزه حمل و نقل عمومی انجام شده اما باز هم حمل و نقل عمومی یکی دیگر از دل نگرانی های ما برای استفاده از معلولان است.

صادقی با اشاره به اینکه در حوزه ورزش به معلولان توجه ویژه ای نشده است، تاکید کرد: باید شهر برای حضور معلولان مناسب شود تا آنان با آسایش خاطر وارد جامعه شوند.

کد خبر 330540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.