پزشکان ارتش همچنان در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه حضور دارند

فرمانده بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی آجا گفت: کادر پزشکی و درمانی ارتش همچنان در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه حضور دارند و تا هر زمانی که لازم باشد در منطقه حضور خواهند داشت.

به گزارش گروه پایداری خبرگزاری ایمنا، امیر سرتیپ دوم جلیل رجبی فرمانده بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی آجا در نشست خبری طرح مردم‌یاری محمد رسول الله(ص) ارتش در منطقه شرق و جنوب شرق کشور که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی آجا برگزار شد، اظهار داشت: امروز ارتش به عنوان یک نیروی مردمی و انقلابی با اعتقاد به روحیه جهادی، فرهنگ خدمت‌رسانی را در خود نهادینه کرده است.

وی افزود: ارتش با بکارگیری توان امدادی، پزشکی و بهداشتی نیروهای چهارگانه خود اعم از نیروی دریایی، هوایی، زمینی و قرارگاه پدافند هوایی به ارائه امر خدمت‌رسانی می‌پردازند و ما به دنبال این هستیم تا امر خدمت‌رسانی را به یک نهضت تبدیل کنیم.

امیر سرتیپ رجبی ادامه داد: این‌گونه فعالیت‌ها در راستای اجرایی شدن فرمان و مطالبات مقام معظم رهبری انجام می شود، لذا باید با تمام توان در این عرصه گام برداریم.

وی با اشاره به نقش ارتش جمهوری اسلامی در ماه‌های اخیر خاطرنشان کرد: ارتش چندی پیش در مسیر خدمت‌گزاری به زائران حسینی در خطوط مرزی مهران، چذابه، قصر شیرین و خسروی استقرار یافته و بعد از آن بلافاصله جهت ارائه خدمات بهداشتی در مناطق زلزله زده غرب کشور حاضر شده و فعالیت‌های لازم را به هموطنان آسیب دیده ارائه کردند.

فرمانده بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی آجا افزود: در مناطق زلزله‌زده در سه مرحله خدمت‌رسانی را داشتیم، مرحله اول اضطرار بود که در منطقه با بکارگیری بالگردها مجروحان را انتقال داده و وضعیت شان را رسیدگی کردیم؛ مرحله دوم بهداشت روان و محیط را در قالب اعزام تیم‌های پزشکی انجام دادیم و مرحله سوم استقرار بیمارستان‌های صحرایی در منطقه است که این عزیزان همچنان در منطقه حضور دارند و تا هر زمانی که لازم باشد در منطقه حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه مقدمات برگزاری رزمایش خدمت رسانی به مردم شرق کشور از امروز ایجاد شده است افزود: همین امروز بیش از ۷۰۰ نفر را در منطقه توسط پزشکان مستقر ویزیت کرده‌ایم.

امیر رجبی افزود: این رزمایش از فردا ۱۳ آذر ماه به طور رسمی آغاز و تا جمعه ۱۷ آذر ادامه پیدا می‌کند که پیش بینی می‌شود در این مدت بیش از ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات پزشکی ارتش جمهوری اسلامی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه انواع خدمات پزشکی اعم از دندانپزشکی، رادیولوژی، گوارش، مغز و اعصاب، قلب و عروق و... در این رزمایش به مردم ارائه خواهد شد، افزود: در این رزمایش مردم مناطق محروم استان خراسان جنوبی، و مناطق چابهار، پسابندر، کنارک، سواحل مکران، ایرانشهر، خاش، ده رئیس، کهیر، سربیشه به طور رایگان مورد معاینه و درمان قرار خواهند گرفت.


فرمانده بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی آجا در پایان با اشاره به اینکه در این رزمایش ارائه خدمات بهداشتی و آموزشی را در الویت قرار دادیم تصریح کرد: به طور کلی ۵ سامانه بیمارستانی را در این رزمایش به منطقه گسیل داشتیم، که هر کدام بیش از ده تیم سیار را با خود به همراه دارند.

کد خبر 330519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.