بیکاری و معیشت درد مشترک مردم/به وضعیت زندگی مردم رسیدگی جدی شود

لنجان_امام جمعه ورنامخواست گفت: رئیس جمهور محترم در گزارش اخیر خود مدام واژه «باید بشود» و «نباید بشود» را بیان می کردند، نمی دانیم این بایدها و نبایدها را چه کسی باید اجرائی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام والمسلمین زارعی در خطبه های عبادی این هفته نماز جمعه ورنامخواست به موضوع «نقش عظیم پیامبر (ص) در هدایت انسان‌ها» پرداخت و اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) در کنار ابلاغ تعالیم اسلام با تحمل سختی‌ها و مشکلات فراوان به پاسداری از آموزه‌های آن پرداختند و از انحرافات فکری و عملی مسلمین جلوگیری کردند.

وی افزود: اخلاق عالی پیامبراسلام(ص) امواج انقلاب مقدس اسلام را نخست در جامعه‌ی عرب و سپس در جهان پدید آورد و درسایه‌ی این رستاخیز عظیم معنوی پراکندگی به یگانگی، خود خواهی به نوع دوستی و مهربانی، تکبر به تواضع و بی پروایی به عفت و پاکدامنی مبدل شد و انسان‌هایی تربیت شدند که همه‌ی آنها همیشه نمونه‌هایی از اخلاق به شمار می‌آیند.

امام جمعه ورنامخواست تصریح کرد: و باید گفت پیامبر اکرم(ص) دارای آنچنان شخصیت و جایگاه عظیمی است که هر انسان منصفی، ورای از هر گونه تعصبی، به آن اعتراف می کند و در وصف عظمت پیامبر(ص) همین بس که خداوند به شخص حضرت در قران مجید  سلام داده اند و به ما و فرشتگان امر کردند که بر پیامبر اکرم درود فرستیم. وخداوند در آیه ای میفرماید، پیامبر از شما مومنان برای شما، دربین شما و با شما هست و ما آنرا از فرشتگان نیاوردیم و از جنس شما مبعوث کرده ایم.

وی ادامه داد: رسول اکرم(ص) به دنبال اجرای عدالت با برپایی نظام اسلامی در جامعه  یعنی حکومت برای مردم بودند و انقلاب اسلامی ایران به دنبال این رفتار و منش پیامبر ص  بوده و هست لذا بحث ما با بعضی آدم ها که با نقاب مذهب، تخریب وحدت را نشانه گرفته اند، دعوای سیاسی نیست، بلکه دعوای مذهبی است.

زارعی اضافه کرد: موضوع وحدت، ساخته شده بعد از انقلاب نیست، بلکه اگر اندکی مطالعه و تفکر در این حوزه باشد متوجه خواهند شد موضوع وحدت در نهج البلاغه، از زبان گهربار امیرالمومنین(ع) بیان شده است، فلذا نگاه ما به وحدت یک نگاه دینی است.

وی عنوان کرد: بعضی ها در نفی وحدت و با ادعای تشیع چنان حرف می زنند و عمل می کنند که گویا از امیرالمومنین(ع) شیعه‌ترند.

امام جمعه ورنامخواست بیان کرد: ما امروز باید به دنبال این باشیم که سیره واقعی پیامبر اکرم(ص) را بشناسیم، نه اینکه سیره ایشان را با سلایق شخصی خویش تفسیر شود و یکی از مشکلات اصلی امروز تفسیر سیره ایشان به سلیقه خویش است.

وی در  ادامه با اشاره به گزارش ۱۰۰ روزه رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور محترم در گزارش اخیر خود مدام واژه «باید بشود» و «نباید بشود» را بیان می کردند، نمی دانیم این بایدها و نبایدها را چه کسی باید اجرائی کند.

زارعی خاطرنشان کرد: این سوال امروز مطرح است که آیا واردات بی رویه اقلام غیرضروری نتیجه آن تضعیف تولید داخلی نیست چرا در این حوزه تفکری اساسی نمی شود.

وی اذعان کرد: شهید آیت الله سیدحسن مدرس، از بزرگ مردان تاریخ ایران زمین بودند که با جسارت و شجاعت شگفت انگیز به مبارزه با استبداد و استعمار پرداختند و سرانجام جان خود را نیز در این راه فدا کرد ما ضمن گرامیداشت روز مجلس، این را عرض میکنم که ما نباید در انتخابمان به گونه ای عمل کنیم که آنهائی که با سرمایه و سرمایه دار ارتباطی ندارند، نتوانند در عرصه حضور یابند.

کد خبر 330200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.