تلاش داریم تا خط یک مترو تا پایان سال به صورت کامل به بهره برداری برسد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تلاش می کنیم تا پیشرفت قطار شهری به صورت هفتگی کنترل شود تا خط یک را در پایان سال جاری، تقدیم شهروندان اصفهانی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین در حاشیه جلسه هیئت مدیره متروی اصفهان اظهارکرد: بارها توسط شهردار و شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شده که تا پایان سال ۹۶ خط اول مترو از شهرک قدس تا پایانه صفه به طور کامل به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر قطار شهری تا میدان آزادی در حال حرکت است اما چند ایستگاه آن از جمله ایستگاه میدان انقلاب و ایستگاه میدان امام حسین(ع) هنوز کامل نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: با توجه به تاخیر در آغاز اجرای ایستگاههای میدان امام حسین(ع) و میدان انقلاب به دلیل رعایت ضوابط میراث فرهنگی، هنوز احداث این ایستگاهها به اتمام نرسیده است.

 وی اضافه کرد: در جلسه امروز هیئت مدیره قطار شهری، برای جبران تأخیرهای صورت گرفته در این دو ایستگاه به منظور بهره برداری از آنها در تاریخ مقرر، برنامه ریزی هایی انجام شد.

معین تاکید کرد: اگر به هر دلیلی این ایستگاه ها به اتمام نرسد مانعی از حرکت قطار شهری نخواهد بود چراکه هم اکنون نیز متروی اصفهان بدون توقف در ایستگاه های ناقص در حال حرکت است اما برنامه ریزی ما به گونه ای است که این ایستگاه ها هم به زودی قابل بهره برداری باشد.

وی افزود: تلاش می کنیم تا پیشرفت قطار شهری به صورت هفتگی کنترل شود تا خط یک را در پایان سال جاری، تقدیم شهروندان اصفهانی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: مدیریت شهری تا کنون در پرداخت های صورت وضعیت پیمانکاران تأخیری نداشته البته تأخیراتی به دلیل ساخت تجهیزات مترو ممکن است ایجاد شود بر همین اساس تقسیم کاری صورت گرفت تا در مورد ساخت تجهیزات نیز پیگیری های ویژه ای انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: پیمانکار ایستگاه متروی انقلاب که از شرکت های وابسته به وزارت دفاع است درخواست تقویت مالی داشت که در صورت تسریع در عملیات اجرایی پروژه با این درخواست نیز موافقت می شود، از سوی دیگر قرار بر این شد از طرف پیمانکار و مهندس مشاور و با نظارت سازمان قطار شهری برنامه زمانبندی جدیدی تدوین شده تا شیفت های کاری اضافه شود.     

کد خبر 330164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.