یک میلیون تماس مردمی با سامانه ۱۹۷/کاهش جرایم خشن در کشور

فرمانده ناجا گفت: با توجه به همکاری قوه قضاییه و نیروی انتظامی جرایم خشن و عمده در سراسر کشور کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از ایلنا، سردار حسین اشتری در حاشیه دیدار مردمی فرماندهان ناجا در سامانه ۱۹۷ با بیان اینکه مرکز ۱۹۷ پل ارتباطی بین مردم، مدیران و فرماندهان نیروی انتظامی است، گفت: این مرکز طی سال‌های گذشته نیز با ارتباط مستقیم با مردم توانسته بخشی از مشکلات و خواسته‌های مردم را پیگیری و کم کنند. در سال جاری نیز طی هشت ماه گذشته حدود یک میلیون تماس با مرکز ۱۹۷ نیروی انتظامی صورت گرفته که اغلب این تماس‌ها به صورت تلفنی و در برخی موارد نیز از طریق مکاتبه بوده است.

او با بیان اینکه ۳۳۱ هزار و ۶۵۷ تماس قابل رسیدگی و پیگیری بوده است، گفت: در سراسر کشور اقدامات خوبی پیرو این تماس صورت گرفته و مردم نتایج مثبتی را کشف کرده‌اند. از میزان پیام‌های دریافتی به سامانه ۱۹۷، ۴۶ درصد انتقاد، پنج درصد شکایت از نیروی انتظامی و ۱۸ درصد پیشنهادات و ۳۰ درصد نیز تقدیر از عوامل نیروی انتظامی بوده است که نسبت به سال گذشته تقدیر از نیروی انتظامی ۸ درصد افزایش داشته است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه مردم از طریق این سامانه انتقادات، پیشنهادات و راهکارهایشان را در اختیار نیروی انتظامی قرار می‌دهند، تصریح کرد: خواسته‌های مردم را از طریق این سامانه برآورده کرده تا مردم بتوانند در یک محیط امن و آرام زندگی کنند.

سردار اشتری در پاسخ به این سوال که اگر فردی با این سامانه تماس گرفت و مشکلش برطرف نشد چه اقدامی می‌تواند انجام دهد، گفت: اصولا موضوعاتی که مردم با سامانه ۱۹۷ در میان می‌گذارند رسیدگی شده و بعضا موضوعاتی که پیگیری نمی‌شود مربوط به نیروی انتظامی نیست و ما آن مسائل را نیز به دستگاه‌های مربوطه اطلاع رسانی می‌کنیم اما اگرفردی با سامانه ۱۹۷ تماس گرفت و مشکلش پیگیری نشد می‌تواند پیام خود را تکرار کند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود البته این طور نیست که ماموران ما سلیقه‌ای برخورد کنند اما اگر در مواردی خاص مردم به نتیجه نرسیدند می‌توانند آن را به سازمان بازرسی کل ناجا اطلاع دهند.

او با بیان اینکه امروز با حدود ۵۰ الی ۶۰ نفر از مردم در این سامانه ارتباط داشتیم گفت: دیگر همکاران ما در بخش‌های مختلف نیروی انتظامی نیز اینجا حضور داشتند و به مراجعات مردمی پاسخ می‌دادند در برخی موارد مردم از عملکرد بعضی از همکاران به طور مستقیم انتقاد داشتند و ما با برطرف کردن این اشکالات به دنبال این هستیم که بتوانیم خدمات بهتری را به مردم ارائه کنیم مردم با امید به نیروی انتظامی مراجعه می‌کنند و امروز نیز از شهرهای مختلف حتی از شهرهای مرزی آمده بودند چرا که می‌دانند عوامل نیروی انتظامی به کارشان رسیدگی کرده و موضوعات آنها را پیگیری می‌کنند.

فرمانده ناجا ادامه داد: اگر در برخی موارد نیز همکاران ما برخورد نامناسبی با مردم داشته باشند، در این باره حساسیت بیشتری داریم و با جدیت بیشتری موضوع را پیگیری می‌کنیم و حتما به مامور تذکر خواهیم داد اما مردم شرایط ماموران و بار زحمتی را که آنها بر دوش می‌کشند درک کنند و با ماموران نیروی انتظامی مدارا کنند. ما به مدیران و فرماندهان تذکر داده‌ایم که وظیفه آنها پیگیری امور مردم و رسیدگی به شکایات آنهاست.

سردار اشتری در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اعلام کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت درجاده‌ها گفت: این موضوع در کمیسیونی مطرح شده و باید کارهای کارشناسی در خصوص آن انجام شود و پس از بررسی و انجام کارهای کارشناسی نتیجه قطعی را اعلام می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که بیشتر مراجعات امروز در چه زمینه‌ای بوده است، گفت: ‌بخشی از مردم از اشخاص شکایت داشتند و بعضی نیز به دلیل عدم پاسخگویی و دریافت جواب مناسب در اینجا حضور داشتند برخی از مراجعان نیز اساتید دانشگاه بودند که راهکارها و پیشنهاداتی را برای عملکرد پلیس داشتند که ما پذیرای همه این پیشنهادات هستیم.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای ایجاد امنیت و آسایش مردم توسط پلیس این هدف در نیروی انتظامی نهادینه شده و ما در تلاش هستیم تا به نقطه مطلوب برسیم و اگر چه هنوز به هدفمان صد در صد و به طور مطلوب نرسیده‌ایم اما با توجه به نظرات مردم و افکارسنجی که از مردم صورت گرفته در مسیر حرکت رو به جلو هستیم البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

سردار اشتری در خصوص وضعیت امنیتی کشور گفت: وضعیت امنیت در سراسر کشور عالی و مطلوب است.

او همچنین درباره جرایم در کل کشور نیز گفت:‌ برخی جرایم در برخی از شهرها کاهش د اشته است اما با توجه به حرکتی که از سوی قوه قضاییه و نیروی انتظامی انجام شده، خوشبختانه جرایم خشن و عمده در سطح کشور کاهش داشته البته افزایش جرایم خرد را نیز در برخی نقاط داشته‌ایم.  

کد خبر 329904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.