از ضیافت ویژه نقش جهان تا میهمانی خاص در آزادی

ویژه‌ترین و مهم‌ترین دیدارهای چهاردهمین هفته از لیگ برتر فوتبال ایران با محوریت تیم‌های اصفهانی برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، نیم‌فصل اول لیگ هفدهم آخر هفته جاری به ایستگاه ماقبل پایانی می‌رسد. چهار دیدار هفته چهاردهم پنج‌شنبه و چهار دیدار باقیمانده دیگر جمعه برگزار خواهد شد.

تیم‌های اصفهانی هم که در این هفته در ۲ روز متفاوت به مصاف حریفان می‌روند دیدارهای حساسی پیش رو دارند. بازی روز پنج‌شنبه سپاهان و استقلال خوزستان در ورزشگاه نقش جهان از این جهت مسابقه‌ای ویژه است که طی آن طلایی‌پوشان اصفهانی از سرمربی فصل قبل خود پذیرایی می‌کنند. این مسابقه تنها به خاطر تقابل عبدالله ویسی با سپاهانی‌ها اهمیت ندارد بلکه علاوه بر آن به این دلیل هم مهم است که نتیجه آن تعیین‌کننده بخشی از معادلات پایین جدول است به خصوص که استقلال خوزستان هفته پیش به نحو احسن از فرصت باخت سپاهان در آبادان استفاده کرد و به یک امتیازی رقیب اصفهانی رسید.

یک روز بعد از مصاف سپاهان و استقلال خوزستان، ذوب‌آهن در ورزشگاه آزادی رو در روی پرسپولیس قرار می‌گیرد. این دیدار را می‌توان مهم‌ترین بازی هفته چهاردهم تلقی کرد زیرا جدای از آنکه تقابل سرخابی‌های پایتخت با رقبای اصفهانی همواره جذابیت دارد دیدار پیش روی این ۲ تیم به این دلیل اهمیتی مضاعف پیدا کرده که پرسپولیس در حال حاضر بر صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر تکیه زده است. میزبان تهرانی با کسب امتیاز از این مسابقه به احتمال زیاد می‌تواند به صدرنشینی خود ادامه دهد و میهمان اصفهانی برای آنکه از میانه‌های جدول به رده‌های پایینی تبعید نشود چاره‌ای ندارد تا در ورزشگاه آزادی از قرمزهای پایتخت امتیاز بگیرد.

پارس جنوبی تنها در صورت لغزش پرسپولیس برابر ذوب‌آهن، این فرصت را پیدا خواهد کرد تا با برتری برابر نفت تهران در دیدار همزمان به صدر جدول بازگردد.

دیدار تیم‌های پُرطرفدار صنعت نفت و تراکتورسازی، مصاف تیم‌های تهرانی پیکان و استقلال و شهرآورد مشهد بین سیاه‌جامگان و پدیده هم از جمله دیگر بازی‌های مهم هفته چهاردهمین هفته از لیگ برتر به حساب می‌آیند.

برنامه کامل دیدارهای هفته چهاردهم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنج‌شنبه، نهم آذر ۹۶

گسترش فولاد تبریز - سایپا تهران، ورزشگاه بنیان دیزل، ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه

پیکان تهران - استقلال تهران، ورزشگاه شهدای شهر قدس، ساعت ۱۵

سپاهان اصفهان - استقلال خوزستان، ورزشگاه نقش جهان، ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه

فولاد خوزستان - سپیدرود رشت، ورزشگاه غدیر، ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه

جمعه، دهم آذر ۹۶

پرسپولیس تهران - ذوب‌آهن اصفهان، ورزشگاه آزادی، ساعت ۱۵

نفت تهران - پارس جنوبی جم، ورزشگاه تختی تهران، ساعت ۱۵

سیاه‌جامگان مشهد - پدیده مشهد، ورزشگاه امام رضا (ع)، ساعت ۱۵ و ۴۵ د قیقه

صنعت نفت آبادان - تراکتورسازی تبریز، ورزشگاه تختی آبادان، ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه

کد خبر 329788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.