آوار بی امان تهاجم فرهنگی بر سر جوانان/ ضرورت توجه بیشتر به سلامت اجتماعی

فریدن - امام جمعه دامنه گفت: آوار بی امان تهاجم فرهنگی بر سر جوانان کشور فرو می ریزد و در این میان ورود جدی دستگاه ها و متولیان فرهنگی ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، حجت الاسلام ناصر صابری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دامنه با مروری بر اهمیت جهاد، اظهار داشت: در خطبه ۲۷ نهج البلاغه می خوانیم که خداوند در ادوار مختلف تشیع باب جهاد را به روی هر کسی باز نکرده است به این معنا که شرایط جهاد فراهم نبود و شاید هم سودی در پی نداشته است.

وی ادامه داد: در روایات آمده است که مجاهدان در حالی که شمشیر به کمر بسته اند بی وقفه وارد بهشت می شوند همزمان با موقعی که مردم هنوز در صف حسابرسی اند.

امام جمعه دامنه افزود: در این روایت آمده است که هر کس از جهاد خدا سرباز زند خداوند لباس ذلت و فقر به او می پوشاند.

حجت الاسلام صابری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که انسان همواره مستعد لغزش است؛  بر لزوم تقویت تقوا در تمام ابعاد زندگی تاکید کرد و گفت: تقوا ما را دعوت به حسن معاشرت با مردم می کند.

وی با اشاره به هفته بسیج با مروری بر منویات مقام معظم رهبری در این خصوص گفت: بسیج شجره طیبه با ظرفیت های فراوان است.

وی افزود: عده ای در صدد تخطئه بسیج بودند و هستند و بسیج نباید بهانه دست آن ها بدهد و مراقب باشد که طراز کار خود را پایین نیاورد و رهروانش واقعا بسیجی باشند.

امام جمعه دامنه با بیان این که همین جوان های مومن و فداکار آمریکای مستکبر را در منطقه به زانو در آورده اند؛ افزود: دشمن اگر مجالی پیدا کند تامل نمی کند بنابراین باید مراقب بود در مقابل دشمن عملی، سخنی و یا حالتی در ما مشاهده نشود که او را تشویق به ضربه زدن نماید.

صابری تصریح کرد: این اصل عقلانی همیشگی است که متاسفانه در این سال ها عده ای بودند که مدام آیه یاس می خواندند و می خوانند که نمی شود در برابر دشمن ایستاد.

امام جمعه دامنه با اشاره به پایان حکومت خود خوانده داعش در منطقه افزود: روحیه بسیجی و مقاومت داعش را نابود کرد و نه مذاکره و وادادگی.

وی ادامه داد: نباید تصور کرد طراحی دشمن برای فتنه انگیزی پایان یافته است بلکه همانطور که با تدبیر رهبری در این مقطع پیروز شدیم در فتنه های آتی هم باید با بصیرت و مقاومت پیش رویم تا پیروز میدان باشیم.

امام جمعه دامنه افزود: روزی  بوش رئیس جمهور سابق أآمیرکا فتنه ای در منطقه به پا کرد و ما در مقابل راه کربلا و عتبات را باز کردیم و روزی دیگر فتنه داعش و جنگ سوریه را راه انداخت و ما راه دمشق و حرم زینب(س) را باز کردیم و امیدواریم راه قدس و حرم ائمه بقیع(ع) هم با نابودی آل سعود باز شود.

وی در ادامه با هشدار نسبت به آوار بی امان تهاجم فرهنگی بر سر جوانان کشور گفت: در این راستا باید ستادهای نماز جمعه با کمک های مادی و معنوی در جهت برپایی برنامه های فرهنگی تجهیز شوند.

امام جمعه دامنه با انتقاد از خواب عمیق دستگاه های عریض و طویل فرهنگی کشور در مقالبه با ضد ارزش ها خواستار توجه بیشتر به مقوله فرهنگ و سلامت اجتماعی شد.

صابری با اشاره به زلزله اخیر در کرمانشاه کمک های صورت گرفته را مقطعی خواند و گفت: چادرها برای اسکان زلزله زدگان کافی نیست و باید فکری برای اسکان موقت و مطلوب این عزیزان کرد.

امام جمعه دامنه با بیان این که هیئت های مذهبی فعالیت خود را به محرم و صفر محدود نکنند افزود: ورود این هیئت ها در کمک به زلزله زدگان می تواند راهگشا باشد.

وی با تاکید بر لزوم مراعات حقوق شهروندی در مراسم عروسی گفت: نیروی انتظامی باید با کسانی که مخل نظم و آسایش مردم هستند برخورد قاطع داشته باشند و شهروندان نیز خود باید از  عاملان این هنجارشکنی ها طرح شکایت کنند.

کد خبر 329222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.