کمک های نقدی به زلزله زدگان غرب کشور باید هدف دار هزینه شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید کمکهای نقدی بخشهای غیررسمی، افراد و چهره های ملی و منطقه ای کشور هدف دار هزینه شود و درهمین راستا نیاز به یک تقسیم کار مشترک برای بازسازی روستاها و شهرهای زلزله زده غرب کشور وجود دارد.

مهدی مقدری در گفتگو با خبرنگار ایمنا به سفر مدیریت شهری اصفهان به مناطق زلزله زده غرب کشور اشاره و اظهار کرد: مهربانی و قدرشناسی مردم منطقه زلزله زده که واکنشهای بی نظیری نسبت به کمکهای مردمی داشتند، همه را خجالت زده کرد که این عزیزان به جای درد و رنج خود، به دنبال واکنش محبت آمیزند.

وی با اشاره به موج حمایتهای مردمی و نهادهای امدادرسان به مناطق زلزله زده ادامه داد: این حادثه طبیعی موج جدیدی از ابراز همدردی ، وحدت و اتحاد ملی را نشان داد به طوری که از گوشه گوشه ایران خودروهای حامل کمکهای مردمی و نهادهای مختلف دیده می شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: این مساله اشک شوق و حس با هم بودن را به انسان منتقل می کند البته در کنار همه اینها، عمق فاجعه ای که افراد زیادی را آواره و بی خانمان کرد را نباید از خاطر برد.

وی اضافه کرد: بی شک اگر حمایت همه جانبه از همه کشور صورت نگیرد، دردها و بلاتکلیفی کردها فرسایشی و دامنه دار می‌شود.

مقدری تاکید کرد: معتقدم باید کمکهای نقدی بخشهای غیررسمی، افراد و چهره های ملی و منطقه ای کشور هدف دار هزینه شود و درهمین راستا نیاز به یک تقسیم کار مشترک برای بازسازی روستاها و شهرهای زلزله زده غرب کشور، وجود دارد.

وی افزود: بر همین اساس باید شفافیت در هزینه کِردها و ارائه گزارش و پاسخگویی به مردمی که به سرمایه های نمادین و نهادهای غیردولتی و دولتی اعتماد کردند انجام شود.

 این عضو شورا خاطر نشان کرد: باید دقت شود که در عملیات بازسازی کیفیت فدای سرعت نشود از سوی دیگر مردم شهرها و روستاهای زلزله زده باید اولویت‌های خود در فرایند بازسازی را به گوش خیّران و کنشگران و نهادهای امدادی برسانند البته دراین راه باید احترام به حقوق انسانی و حق مسلم آسیب دیدگان در بخشهای مختلف مالکیتی، خدماتی حفظ شود.

کد خبر 328994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.