اعلام آمادگی شهرداری اصفهان برای کمک به منطقه ازگله/ دیدار با فعالان مردمی در امور خیریه

کاروان همدلی اصفهان که شب گذشته برای همدلی با هموطنان استان کرمانشاه حرکت کرده بود، وارد مناطق زلزله زده غرب کشور شد.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان کاروان همدلی اصفهان که شب گذشته برای همدلی با هموطنان استان کرمانشاه حرکت کرده بود، وارد مناطق زلزله زده غرب کشور شد.  شهردار اصفهان، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر به همراه جمعی از خیرین و فعالین مردمی اصفهان این کاروان را همراهی می کنند.

بررسی زمینه های مشارکت در توسعه و آبادانی مناطق زلزله زده و ساماندهی کمک های مردمی با حضور خیرین، از جمله اهداف حضور "کاروان همدلی اصفهان" در مناطق زلزله زده است.

وظیفه اخلاقی و انسانی ما را به سمت مناطق زلزله زده کشانده است

شهردار اصفهان در حاشیه ورود به مناطق زلزله زده غرب کشور در سخنانی مطرح کرد وظیفه اخلاقی و انسانی ما را به سمت مناطق زلزله زده کشانده است.  

دکتر قدرت اله نوروزی افزود: ملت ایران فارق از گرایش های قومی در کنار همدیگر با عنوان یک ملت واحد تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران همدلی و وحدت خود را نشان دادند 

وی تاکید کرد: کرد، ترک، لر، بلوچ، فارس و غیره همه از اقوام یک ملت هستند که یکپارچه و همدل در میدان حاضر شدند.

نوروزی ادامه داد : از ابتدای انقلاب اصل و شان انسانی بدون توجه به خصوصیات انسانی رعایت  شده است و همراهی و همدلی مردم ایران ریشه در همین اصل انسانی و برابری دارد و کرامت انسانی توجه تمام اقوام ایران را به سمت مناطق زلزله زده جلب کرده است.

 امیدواریم مدیران بادرایت اصفهانی، یاری رسان منطقه باشند

ملا احمد بهرانی از روحانیون و معتمدان منطقه جوانرود در مسیر کاروان همدلی از نفرات اعزامی از اصفهان به مناطق زلزله زده استقبال کرد و گفت: اصفهانی ها مدیران با درایتی هستند، امیدواریم با حضور خود یاری رسان منطقه باشند.

وی ادامه داد: با توجه به سردی هوا با کمترین هزینه می توان اسکان اضطراری داشت.

این روحانی منطقه جوانرود به مسائل بهداشتی زلزله زدگان اشاره و تاکید کرد: مسائل بهداشتی مناطق زلزله زده باید مورد توجه قرار گیرد.

انسجام ملی در مناطق زلزله زده تحقق یافت/ قدردانی از حضور کاروان همدلی در منطقه

اکبری فرماندار ثلاث باباجانی پس از استقبال از کاروان همدلی اصفهان گفت: متاسفانه تصفیه حسابهای سیاسی باعث شد التهاب در این مناطق زلزله زده افزوده شود که خوشبختانه با حضور معتمدین در منطقه تا بخش زیادی این مشکلات مرتفع شد.
وی با اشاره به بحران هایی که در روزهای نخست در این منطقه وجود داشت ادامه داد: اکنون شرایط بهتری راشاهد هستیم.
وی با اشاره به اینکه در زمان وقوع یک بحران با این عظمت نمی توان به یک باره کلیه مسائل را روی ریل قرار داد و قطعا در ابتدا با ضعف روبرو هستیم افزود: خوشبختانه اکنون وضعیت به نسبت خوب شده است.
فرماندار ثلاث جانی در ادامه اظهارکرد: اکنون ارزیابی ساختمان های تخریب شده نیز آغاز شده و باید تلاش کنیم که از لحاظ مالی به مردمی که تمکن مالی ندارند، کمک شود.
اکبری در ادامه با اشاره به جلسه مدیریت بحران نیز گفت: آنچه یک ملت را تشکیل می دهد همین درد مشترک است.
وی بیان کرد: سیل کمک ها از همه جا به صورت خود جوش روانه این منطقه شده است و در واقع انسجام ملی در مناطق زلزله زده تحقق یافت.
وی همچنین به سفر رئیس محلس شورای اسلامی به مناطق زلزله زده نیز اشاره داشت و گفت: امید است این بازدید در تحقق بودجه به این مناطق موثر باشد.

فرماندار ثلاث جانی در پایان از حضور کاروان همدلی و سفر شهردار، رییس و اعضای شورای شهر اصفهان به این منطقه تقدیر و تشکر کرد.

غرب کشور نه، قلب ایران لرزید

شهردار اصفهان در دیدار با فرماندار ثلاث جانی با اشاره به اینکه وقوع زلزله در غرب کشور غم بزرگی است گفت: اتفاق سختی رخ داده است و دیدن و شنیدن این غم تحمل بالایی می خواهد.
قدرت الله نوروزی ادامه داد: ما اکنون آمده ایم تا سلام مردم اصفهان را به شما رسانده و به نمایندگی از مردم به شما تسلیت بگوییم.
وی اضافه کرد: ما به غرب کشور آمده ایم تا مطرح کنیم در غم شما شریک هستیم و می خواهیم ابراز همدردی کنیم و هر کجا تشخیص دهید آماده کمک خواهیم بود.
شهردار اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه شاید در بحران ها، مدیریت بحران در لحظات اولیه معنا ندارد، بیان کرد: در واقع در این مواقع یک بحران مدیریتی ایجاد می شود و این یک ماهیت برای حوادث است.
نوروزی با اشاره به اینکه آرزو می کنم این حوادث در هیچ جایی رخ ندهد، گفت: این روزها گفته می شود غرب ایران لرزید در حالی که من می گویم با این اتفاق قلب ایران آسیب دید.
وی خطاب به فرماندار ثلاث جانی اظهار کرد: این حادثه واقعا نیاز به تحمل دارد و من دعا می کنم خداوند به شما صبر بدهد تا بتوانید خدمت کنید.
شهردار اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با وقوع زلزله ملاحظه می کنیم که
 مقاوم سازی موضوع مهمی است و باید در ساخت و سازها به تقویت سازه ها توجه بیشتری کنیم.
نوروزی در ادامه تاکید کرد: امید است در سیاست دولت و برنامه ها برای بازسازی روستاها عجله ای نباشد تا موضوع مقاوم سازی فراموش نشود.
وی با اشاره به اینکه باید راهکاری یافت تا در نهایت پس از بازسازی مردم کمتر آسیب ببینند، اظهارکرد: 
امید است بتوان با ارائه خدمت از غم مردم این منطقه کم کرد.

نیازمند تجهیزات فنی هستیم

شهردار ازگله در دیدار با شهردار اصفهان مطرح کرد: با توجه به حجم خسارات در ازگله نیازمند تجهیزات فنی می باشیم.
بارانی با اشاره به تلفات زلزله در این منطقه بیان کرد: با توجه به وقوع زلزله اولیه در ازگله مردم پیش از وقوع زلزله از خانه های خود خارج شدند که این موضوع تا حدود زیادی از تلفات در منطقه کاهش داد.
وی ادامه داد: متاسفانه اولین زلزله در منطقه سرپل ذهاب با قدرت بسیاری بود که این موضوع سبب شد آمار تلفات در آنجا بالا برود.
بارانی همچنین با اشاره به اینکه مسکن مهر روی خط گسل قرار گرفته بود، گفت: به همین سبب این منطقه آمار بالایی از لحاظ تلفات جانی داشت.
شهردار ازگله در ادامه در خصوص تلفات مالی منطقه اظهارکرد: متاسفانه ۷۰ الی ۸۰ درصد منطقه قابل سکونت نیست.
وی همچنین از خاطرات دوران جنگ در این منطقه نیز بیان داشت: اکنون حضور شما یادآور این خاطرات است.
اعلام آمادگی شهرداری اصفهان برای کمک به منطقه ازگله
شهردار اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برای بازسازی منطقه ازگله نیازمند تشکیل جلسه مشترک در کرمانشاه است، گفت: ما برای کمک های فنی، مهندسی، پزشکی و تجهیزات اعلام آمادگی کرده ایم.
قدرت الله نوروزی در ادامه با اشاره به اینکه من انتقال دهنده پیام همدردی مردم اصفهان نیز هستم، افزود: سلام مردم اصفهان گامی برای همدردی با مردم زلزله زده است.
وی همچنین خطاب به شهردار ازگله تاکید کرد: امید است به عنوان شهردار به گونه ای عمل کنید که موضوع رعایت استانداردها در ساخت و سازها لحاظ شود.
وی همچنین به تیم همراه خود نیز اشاره داشت و گفت: تلاش کرده ایم با افراد متخصص از مناطق زلزله زده بازدید کنیم.

نوروزی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: تا جائی که بتوانیم به شما کمک خواهیم کرد تا یاد و خاطره خوشی از اصفهان داشته باشید.

مهم ترین نیاز زلزله زدگان غرب کشور کانکس است
فعال مردمی در امور خیریه گفت: در حالی که کمک های مردمی به زلزله زدگان غرب کشور باور نکردنی است اما مهم ترین نیاز آنها در حال حاضر کانکس است.
نرگس کلباسی اشتری در دیدار با شهردار اصفهان در روستای ۱۰۰ درصد تخریب شده امام عباس در اثر زلزله غرب کشور، اظهار کرد: مردم خیلی در این مدت به زلزله زدگان کمک کردند و هرچه ما داریم به خاطر وجود آنهاست. مردم به طور مرتب در حال آوردن اجناس و پتو هستند با این وجود اینجا خیلی سرد است و من این چند شب که اینجا خوابیدم، نیمه شب از شدت سرما از خواب بیدار شدم.


وی ادامه داد: کانکس واجب ترین نیاز مردم زلزله زده است بعد از آن باید به آنها کمک کنیم تا خانه های خود را بسازند.
این فعال مردمی در امور خیریه تاکید کرد: شورای روستایی نیز در این محل وجود دارد که بسیار کمک کرده اند.
وی خاطر نشان کرد: من عاشقانه مردم ایران را دوست دارم چرا که خیلی کمک کردند، میزان کمک آنها باور کردنی نیست.

اصفهانی ها برای کمک به مردم زلزله زده غرب کشور پیشگام بوده اند
سپهر سلیمی فعال مردمی در امور خیریه در دیدار با شهردار اصفهان در روستای ۱۰۰ درصد تخریب شده امام عباس در اثر زلزله غرب کشور، اظهار کرد: روستاهایی هم که سالم مانده اند کسی جرأت ندارد وارد خانه های آن شود چون همه آنها ترک برداشته و از سوی دیگر فصل سرما نیز در راه است اما کاری که در اینجا در حال انجام است این است که کانکس هایی گرفته شود تا مردم زندگی خود را در آنجا بگذارنند.
وی ادامه داد: کمک های مردمی بسیار زیاد است و اصفهانی ها نیز به هر شکلی که فکر کنید در راه کمک به مردم زلزله زده پیش قدم بوده اند و از مهندسی که در اینجا در حال نقشه کشی است تا کادر مدیریت شهری اصفهان از این منطقه بازدید کرده اند و به یاری مردم آمده اند.
این فعال مردمی در امور خیریه کشور عنوان کرد: علی رغم مشکلاتی که در اثر وقوع زلزله پیش آمده اما روحیه مردم خوب است چرا همه در اینجا با هم همدل هستند و بر در و دیوار نوشته شده «هموطن خدا قوت!»
وی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر به جز کاروان همدلی مدیران شهری اصفهان کسی را ندیدم که بازدید از این منطقه بیایند البته امروز روز خوشحال کننده ای است چراکه کانکس هایی که در راه بوده بالاخره به این منطقه رسید.

رعایت اصول و قواعد نظام مهندسی، اثرات مخرب زلزله را کاهش می دهد

نقطه پایانی بازدید کاروان همدلی اصفهان از مناطق زلزله زده، منطقه سرپل ذهاب بود که این منطقه در مقایسه با سایر مناطق آسیب بسیار زیاد و بیشتری دیده بود.

شهردار اصفهان در بازدید از منطقه زلزله زده سرپل ذهاب نیز گفت: رعایت اصول و قواعد نظام مهندسی، اثرات مخرب زلزله را کاهش می دهد.

نوروزی تاکید کرد: ساختمان هایی که اصول لازم در اسکلت بندی ساختمان ها را رعایت کرده بودند، کمتر تخریب شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه حجم آواربرداری در منطقه بسیار زیاد بود و آنچه که احساس می شد در این منطقه باید به سرعت نسبت به آن رسیدگی شود.

شهردار اصفهان افزود: توجه به اینکه در این منطقه زلزله بیشترین تلفات جانی را بر جای گذاشته است، بسیاری از مردم بر این باور بودند که باید پزشکان و مشاوران به این منطقه مراجعه و آلام آنها را التیام بخشند و داغ آنها را تسکین دهند.
وی یادآور شد: پس از بازدید از سرپل ذهاب به کرمانشاه برای تشکیل جلسه با استاندار کرمانشاه خواهیم رفت.

شایان ذکر است در این جلسه شهردار اصفهان و استاندار کرمانشاه گفتگوهایی را پیرامون راه ها و برنامه های پیش رو انجام خواهند داد.

اخبار تکمیلی از این گروه اعزامی متعاقبا اعلام میگردد.  

کد خبر 328451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.