ساخت مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای طبق استانداردهای روز دنیا

مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای به عنوان یکی از ابرپروژه های شهر اصفهان در زمینی به وسعت 70 هکتار طبق با تکنولوژی خاص طبق استانداردهای روز دنیا در حال احداث است.

به گزارش ایمنا، عملیات اجرای مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای (مدظله العالی) از سال ۹۰ با امید کمک ۱۰۰ میلیارد تومانی دولت آغاز شد.

اما اکنون عملیات اجرایی این پروژه ۶ سال است که در دست اجراست و دولت تنها از بودجه مقرر ۲۰میلیارد تومان آن را پرداخت کرد لذا به دلیل عدم تعهد دولت عملیات اجرایی این پروژه تا به امروز طول کشیده است.

 اما شهرداری اصفهان طی این سالها با چنگ و دندان این پروژه را سرپا نگه داشته و هرساله اعتباراتی به این پروژه تزریق می کند تا از نفس نیفتد چرا که اگر عملیات اجرایی آن بر زمین بماند جان بخشیدن به این پروژه سخت می شود.

دولت برای احداث مرکز همایش های بین المللی فقط ۲۰ میلیارد تومان پرداخت کرد

فتح الله معین رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در این باره می گوید: این پروژه قرار بود در راستای برگزاری اجلاس سران غیرمتعهد ظرف مدت یکسال به بهره برداری برسد و بر همین مبنا دولت نیز باید ۱۰۰ میلیارد تومان به اجرای این پروژه کمک می کرد، ضمن اینکه شهرداری اصفهان نیز ۴۰ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته بود؛ اما در سال های قبل دولت تنها ۲۰ میلیارد تومان به این پروژه کمک کرد.

وی عنوان می کند: شهرداری اصفهان برای تعطیل نشدن این پروژه، سالیانه ۵۰ میلیون تومان بودجه در نظر گرفت که البته در دولت جدید بخش دیگری از تعهدات دولت پرداخت شده و برای دریافت بخش دیگری از آن نیز در حال مکاتبه هستیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید می کند: ساخت مرکز همایش ها در تعهد دولت بوده و شهرداری تنها وظیفه تملک و دسترسی های زمین آن را به عهده داشته است که البته وظیفه خود را به خوبی انجام داده ایم البته طرح هایی هم برای واگذاری ساخت هتل های این پروژه به بخش خصوصی داشتیم که از آن استقبال نشد.

مرکز همایش های بین المللی طبق استانداردهای روز احداث می شود

ایرج مظفر معاون عمران شهری شهرداری اصفهان نیز در خصوص این پروژه اظهار می کند: مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای (مدظله العالی) یکی از ماندگارترین پروژه هایی است که با تکنولوژی خاص خود ساخته شده است همچنین ساختمان این مرکز به گونه ای طراحی شده که گویای عبارت معروف " اصفهان، نصف جهان" است، چرا که شکل نیم کره بودن آن نماد "نصف جهان" است و در ساختمان آن نیز همانند سقف داخلی آن که نقش سقف مسجد شیخ لطف‌الله است، معماری خاص اصفهان لحاظ شده است.

وی ادامه می دهد: این پروژه با تمام امکانات استاندارد، امکان برگزاری همایش های بزرگ داخلی و خارجی را دارد.

وی تاکید می کند: این مرکز در زمینی به وسعت ۷۰ هکتار در ۲ بخش ساخته شده است که یک بخش سالن های برگزاری مراسم و بخش دیگر هتل، تجاری و ویلاهای اقامتی است که در دست احداث می باشد.

وی ادامه می دهد: سالن و امکانات مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای را شهرداری اما مرکز تجاری و هتل از طریق مشارکت با بخش خصوصی احداث می شود.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به پیشرفت ۶۷ درصدی این پروژه می گوید: در حال حاضر سالن اصلی و ۳ سالن جنبی، فضاهای نمایشگاهی، ویلاهای اقامتی و موتورخانه و تأسیساتی که نیاز است تا مرکز خدمت رسانی کند، در دست احداث است.

مظفر تاکید می کند: درصدد جذب منابع مالی دولتی هستیم تا شاهد پیشرفت هر چه بیشتر پروژه باشیم.

۱۶ پروژه در زیرمجموعه مرکز همایش های بین المللی در حال اجراست

 مهدی احمدی مهر مدیر پروژه مرکز همایش های بین المللی نیز در این باره می گوید: مرکز همایش های بین المللی خامنه ای (مدظله العالی) با مساحت ۷۰ کیلومتر در خیابان شهید روح الامین و مجاورکمربندی شرق اصفهان در دست اجراست.

وی با تاکید بر اینکه ۱۶ پروژه در زیرمجموعه مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای در حال اجراست، عنوان می کند: برای اجرای این پروژه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

احمدی مهر با بیان اینکه احداث سالن اصلی این پروژه با مساحت ۳۱۰۰ مترمربع در دست اجراست، تاکید می کند: سالن اصلی مرکز همایش ها که فضای اصلی این مرکز است در مرکز نیم کره قرار دارد.

وی با بیان اینکه سالن اصلی مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای در طبقه همکف به صورت پارلمانی و  ۲ طبقه برای جایگاه تماشاگران و خبرنگاران با ظرفیت  ۱۲۰۰ نفر پیش بینی شده است، ادامه می دهد: هزار و ۱۵۴ عدد صندلی برای تماشاگران دراین مجموعه پیش بینی شده که ۶۱۶ صندلی در طبقه اول و ۶۱۶ صندلی در طبقه دوم قرار دارد.

مدیر پروژه مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای خاطرنشان می کند: در کنار سالن اصلی و فرعی یک مرکز تجاری با وسعت ۲۷۰ هزار مترمربع و هتل ۵ ستاره با ۱۲ طبقه با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی احداث می شود.

احمدی مهر با اشاره به دیگر سالن های این پروژه اضافه می کند: یک سالن چند منظوره نیز با ظرفیت ۱۶۰۰ نفر ویژه نشست های استانی و همچنین برای پذیرایی در حال ساخت است همچنین سالن سینما و تئاتر با ظرفیت ۵۵۰ نفر در حال احداث است که برای برگزاری نشست های استانی، کنفرانس های مطبوعاتی و کلاس های دانشجویی در حد ۶۰۰ نفر مناسب است.

مدیرپروژه مرکز همایش های بین المللی تاکید می کند: در مجاورت آن نیز یک سالن دیگر به صورت مسطح با ظرفیت ۶۰۰ نفر پیش بینی شده که برای برگزاری نمایشگاه های خط یا گالری استفاده می شود.

احمدی مهر با تاکید براینکه ۲۴ باب دفتر اداری و ۸ دستگاه خانه ایرانی در این مجموعه در دست احداث است، می گوید: سالن ها و دفاتر اداری این پروژه نیز تاکنون ۶۱ درصد پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به اینکه احداث پارکینگ این ابر پروژه در دست انجام است، عنوان می کند: پارکینگ مرکز همایش های بین المللی به مساحت ۳۱هزار مترمربع گنجایش ۸۰۰ دستگاه خودرو را دارد. 

احمدی مهر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه موتورخانه مرکز همایش های بین المللی مجهز به سیستم کنترل هوشمند برای مدیریت ساختمان است، تصریح می کند: احداث موتورخانه این مرکز نیز تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرپروژه مرکز همایش های بین المللی با بیان اینکه سیستم سرمایشی دارای تجهیزات تراکمی و جذبی برای استفاده بهینه در کلیه شرایط مصرفی و سیستم گرمایش دارای تجهیزات گرمایشی هوشمند به منظور استفاده بهینه از انرژی است، خاطرنشان می کند: این موتورخانه با استفاده از تجهیزات و ابزار دقیق و هوشمند، راندمان و مصرف بهینه کل مجموعه را مدیریت می کند.

وی با اشاره به اینکه هزینه احداث موتورخانه شامل سفت کاری و نازک کاری، خرید تجهیزات، تامین منابع سرمایشی وBMS برابر با ۲۴ میلیارد تومان است، ادامه می دهد: به منظور سازگاری موتور خانه با نوع و میزان مصرف انرژی در شرایط خاص مصرفی، اقلیمی و اضطرار، سیستم سرمایش آن به صورت ترکیبی از چیلرهای تراکمی و جذبی، انرژی مورد نیاز ساختمان را به صورت اتوماتیک تأمین می کند.

احمدی مهر در ادامه با اشاره به نمای ساختمانی این مکان، به صورت مدور در ۶ طبقه و نمای سالن اصلی این مجموعه از پانل هایGFRC و برای اولین بار در کشور اجرا شده است، عنوان می کند: ‌این نما از مصالح کامپوزیت با مقاومت بالا و همچنین شکل پذیری مناسب تشکیل شده و ترکیبی از سیمان، ماسه، الیاف مقاوم قلیایی(AR)، میکروسیلیس و روان کننده بوده و در برابر آتش سوزی مقاوم است.

مدیرپروژه مرکز همایش های بین المللی تاکید می کند: در طراحی های امروزه سعی می شود بهترین متریال ها و مصالح روز استفاده شود، از این رو برای ساخت این مجموعه از اسکلت فلزی با سیستم پیچ و مهره استفاده شده است از همین رو  ساخت این مجموعه اسکلت فلزی در سال ۹۲ به عنوان سازه برتر کشور از طرف انجمن فولاد کشور لوح تقدیر گرفت.

کد خبر 328413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.