عملکرد مطلوب بهداشت و درمان فریدن در اجرای طرح تحول سلامت/ ضرورت ایجاد حلقه های خدمت رسانی

فریدن - معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: مجموعه بهداشت و درمان فریدن از طرح تحول سلامت حمایت مطلوبی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، بهروز کلیدری در مراسم تودیع و معارفه رئیس بیمارستان شهید رجایی داران که در سالن ۱۷ شهریور این شهر برگزار شد، طرح تحول سلامت را در راستای اهداف انقلاب توصیف کرد و اظهار داشت: این طرح بسیاری از اهداف انقلاب اسلامی را که هدف آن وجود تنها رنج مریض داری برای همراهان بیمار باشد، محقق کرده است.

وی با بیان این که در طول اجرا، این طرح با چالش هایی مواجه و مسائلی در آن مشخص شد که باید در مرور زمان برطرف شود از تلاش های کارکنان بیمارستان شهید رجایی  داران و مجموعه بهداشت و درمان شهرستان در راستای تحقق این طرح گفت: تیم بهداشت و درمان فریدن با نشان دادن حداکثر ازخودگذشتگی و وجود تأخیر در پرداخت های مالی از طرح تحول سلامت حمایت کردند.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: مجموعه مسئولان تأثیرگذار در شهرستان باید با اتحاد و پافشاری در مطالبه گری های خود، مسئولان استانی را درخصوص مشکلات شهرستان راهنمایی کنند و در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نگاه حمایتی و گسترشی دارد.

کلیدری با اشاره به مدیریت خوب رئیس قبلی بیمارستان شهید رجایی عنوان کرد: با توجه به ضریب اشغال تخت های بیمارستان شهید رجایی که در حدود ۷۵ درصد است بیمارستان از این نظر در وضعیت اُپتیمال بوده و فعلا مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی درمورد مشکل مطرح شده دیگر بیمارستان در خصوص کمبود نیروی انسانی گفت: این مشکل بیمارستان شهید رجایی و با توجه به اینکه این بیمارستان به عنوان قطب محسوب می شود، ناشی از عدم به روز رسانی چارت نیروی انسانی است و امیدواریم که بتوانیم با حفظ منابع در داخل بیمارستان این مشکل را حل کنیم.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه نباید تجمع بیماران را در مراکز استان داشته باشیم عنوان کرد: این تراکم بیماران موجب نارضایتی بیماران شده و کیفیت خدمت رسانی به بیماران را دچار مشکل می کند.

وی افزود: برای حل این مشکل حلقه های خدمت رسانی تعریف شده ای وجود دارد تا با کاهش تمرکز، خدمات درمانی در شأن مردم را نه در مرکز بلکه در مناطق محلی به آن ها ارائه کنیم.

کلیدری در توضیح این حلقه های خدمت رسانی گفت: حلقه خدمت رسانی بعد از مرکز باید خدمات تخصصی و حتی فوق تخصصی در برخی از رشته های مورد نیاز به بیماران ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: در حلقه بعدی در این تعریف که شامل بیمارستان شهید رجایی داران نیز می شود باید تمام خدمات تخصصی لازم ارائه شود و در صورت نیاز به ارائه خدمات فوق تخصصی که امکان انجام آن ممکن نبود باید ارجاع انجام شود.

کلیدری ادامه داد: مهم ترین مشکل در حال حاضر کمبود منابع است و ما امیدوار هستیم که وضعیت به همین صورت باقی نمانده و به تدریج مشکلات مالی مرتفع شود.

وی در پایان با اشاره به لزوم وجود دید کلی به اصفهان به عنوان یک استان و نه تنها یک شهر در بخش بهداشت و درمان، گفت: باید برنامه ریزی های خود را بر طبق نقشه سلامت ۱۴۰۴ و برای مناطق مختلف استان تنظیم کنیم.

به گزارش ایمنا؛ در این مراسم که مسئولان استانی و جمعی از مسئولان شهرستان از جمله امام جمعه شهر داران، نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس و رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدن  نیز حضور داشتند از تلاش های امیر صادقی رئیس سابق بیمارستان قدردانی و مهدی صادقی به عنوان رئیس جدید بیمارستان شهید رجایی داران معرفی شد.

کد خبر 328144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.