صدور بیش از ۳۴ هزار پاسخ الکترونیکی از طریق سیستم «سرای ۸ » در ۷ ماه

مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان از صدور بیش از ۳۴ هزار پاسخ الکترونیکی از طریق سیستم «سرای ۸ » در ۷ ماه خبرداد.

وحید مهدویان در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: طبق آخرین گزارشی که از سیستم سرای ۸ در خصوص عملکرد ۷ ماهه  امسال یعنی از ۱۵ فروردین تا ۱۵ آبان ماه سال جاری دریافت شده است،  ۳۴ هزار و ۲۳ پاسخ الکترونیکی از طریق این سیستم صادر شده است.

وی افزود: از این آمار  ۳۰ هزار مورد آن استعلام، یک هزار و ۷۷۱ مورد پروانه ساختمانی و ۲ هزار و ۲۲۳ مورد گواهی عدم خلاف و گواهی پایان کار بوده است که به صورت الکترونیکی صادر شده و با توجه به بارکدی که زیر خروجی اطلاعات قرار دارد، قابل صحت سنجی است تا اطمینان از عدم جعلی بودن آن حاصل شود.

مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری خدمات شهرداری اصفهان در خصوص سیستم سرای ۸ توضیح داد که این سیستم از فروردین ماه سال گذشته در یکی از مناطق شهرداری اجرا  و به مرور به سایر مناطق تسری پیدا کرد تا اینکه خرداد امسال در کلیه مناطق ۱۵ گانه اجرایی شد.

مهدویان اضافه کرد: اقدام بزرگی که در این سیستم انجام شد الکترونیکی شدن یا مکانیزه کردن کلیه فرایندهای شهرسازی و درآمد در شهرداری بود، به طوری که تمام اقدامات دستی که در سنوات قبل انجام می شد، به صورت مکانیزه با خروجی های الکترونیکی در اختیار مردم قرار گرفت.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات سرای ۸،  شهرنما و تصاویر ۳۶۰ درجه بود که از بالغ بر ۵۲۰۰ کیلومتر معابر و فضاهای عمومی شهر اصفهان، تهیه و در اختیار مردم و مدیران شهری برای بازدید های مجازی قرار داده شد.

وی به کارآیی های سرای ۸ در بخش مدیران نیز اشاره کرد و گفت: همه مدیران شهری از شورای شهر گرفته تا شهردار، معاونان شهردار، مدیران متولی می توانند گزارش ها و آمار دقیق و آنلاینی از سیستم دریافت کنند و بدانند وضعیت منطقه از نظر درآمدی، تعداد ثبت درخواست و پروانه صادره چگونه است.

به گفته مهدویان، شهرسازی و درآمد مناطق زیر دوربین نظارتی مدیران شهرداری است و آنها هر نوع گزارش با هر درخواستی به صورت پویا در هر بازه زمانی را می توانند دریافت کنند و به نوعی تمام اقدامات مناطق شهرداری را زیر نظر گرفته و آسیب شناسی کنند.

کد خبر 328134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.