حوزه های علمیه در احیای فرهنگ وقف در جامعه نقش مهمی ایفا می کنند

فریدن - ر ییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت گفت: حوزه های علمیه در احیای فرهنگ وقف در جامعه نقش مهمی ایفا می کنند.

حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، از برگزاری همایش وقف و حوزه های علمیه با حضور در امامزاده تاجعلی فریدونشهر خبر داد و اظهار داشت: برگزاری این همایش در راستای ترویج سنت حسنه وقف با رویکردهای فرهنگی، اجتماعی بوده است.

وی با بیان اینکه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و جمعی از مسئولان و نیز تعدادی از روحانیون و طلاب دستگاه های اجرایی شهرستان های غرب استان نیز در این همایش حضور داشتند، عنوان کرد: یکی از وظیفه اصلی علما در تاریخ اسلام حفظ موقوفات بوده است.

نصیر الاسلامی با بیان اینکه سنت حسنه وقف در قبل از انقلاب به طور کامل به فراموشی سپرده شده بود، افزود: انقلاب اسلامی موجب احیا و شکوفا شدن مجدد سنت وقف در جامعه شد.

مسئول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت افزود:  پس از پیروزی انقلاب اسلامی شمار موقوفات افزایش چشم گیری داشته که از لحاظ نوع اهداف و نیت های وقف کنندگان قابل تامل و دارای اهمیت است.

وی با اشاره به نقش حوزه های علمیه در احیای فرهنگ وقف در جامعه گفت: حوزه های علمیه به عنوان پایگاه مهمی در فرهنگ سازی و برنامه ریزی نقش بسیار مهمی در جهت ترویج سنت حسنه وقف دارند.

نصیر الاسلامی همچنین از افتتاح سه باب مغازه تجاری متعلق به امامزاده مشعلدار علی شهرستان فریدونشهر در حاشیه این همایش خبر داد و گفت: یکی از نکات مهم در حوزه وقف به روز رسانی نیت واقفان در جهت کمک به نیازهای جامعه است.

کد خبر 328109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.