گلپایگان پایلوت مقابله با آنفلوانزای پرندگان

گلپایگان-فرماندار گلپایگان گفت: سال گذشته با تمهیدات دستگاه‌های اجرایی آنفلوانزای پرندگان مهار شد و گلپایگان به عنوان پایلوت مقابله با آنفلوانزای پرندگان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حسین فراست در ستاد مدیریت بحران که در فرمانداری گلپایگان برگزار شد، اظهار داشت: ستاد مدیریت بحران برای احتمال وقوع حوادث طبیعی باید در حالت آماده باش، باشد.

وی گفت: اجرای مانور زلزله به آموزش و آمادگی دستگاه‌های اجرایی در مواقع بحران کمک می‌کند.

فرماندار گلپایگان با اشاره به اینکه گلپایگان در نخستین ساعات در کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه کامیون‌ چادر دار ارسال کردند.

وی تأکید کرد: ستاد مدیریت بحران در جهت جمع آوری کمک‌های مردمی به مردم زلزله زده کرمانشاه پایگاه‌های امداد رسانی در سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر ایجاد کنند.

فراست با بیان اینکه سیل بند مسکن مهر گلپایگان عامل ورود سیل در به مسکن مهر است، افزود: با یک کانون خطر در شهرستان مواجه هستیم و سخن به میان آوردن از عدم مقاوم سازی در ساخت واحدهای مسکن مهر اظهار نظر سیاسی نیست جان مردم مهم است.

وی با اشاره به شیوع بیماری آنفلوانزای در استان، اظهار داشت: سال گذشته با تمهیدات دستگاه‌های اجرایی آنفلوانزایپرندگان در شهرستان مهار شد و گلپایگان به عنوان پایلوت مقابله با آنفلوانزا برای سایر شهرستان‌های استان قرار گرفت.

فرماندار گلپایگان تأکید کرد: امسال براساس ارزیابی سال گذشته نقاط قوت تقویت شود و نقاط ضعف شناسایی و برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته آنفلوانزا در واحدهای مرغداری صنعتی خسارت نداشت و تنها در برخی روستاها مشاهده شد.

فراست گفت: برای اطلاع رسانی عمومی در جلوگیری از بروز ویروس آنفلوانزای پرندگان بنر و بروشور در معابر و اماکن عمومی نصب شود./

کد خبر 327899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.