وصول درآمدهای مالیاتی موجب افزایش درآمد شهرداری‌ها می‌شود

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: در حال حاضر با بحث رصد تراکنش های بانکی به سمت و سوی شفافیت اقتصادی پیش می رویم که وصول درآمدهای مالیاتی می تواند به افزایش درآمد شهرداری ها و دهیاری ها کمک شایانی کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در راستای بررسی و هم اندیشی مباحث مالیات برارزش افزوده بالاخص تلاش درراستای فرهنگسازی مالیاتی واستفاده از ظرفیت شهرداری های شهرستان اصفهان جلسه هم اندیشی مباحث مالیات برارزش افزوده باحضور فرماندار شهرستان اصفهان وشهرداران شهرستان های استان و مدیرکل امورمالیاتی ومعاونین وی برگزار شد.

رضوانی فرماندار شهرستان اصفهان در این جلسه با برشمردن مسائل و مشکلاتی که در اصفهان مخصوصا شرق استان به دلیل عدم وجود آب کشاورزی ایجاد شده است، به نبود درآمدهای پایدار در شهرداری که باعث بوجود آمدن مشکلاتی در ارائه خدمات به شهروندان، اجرای پروژه های عمرانی و آبادانی شهرداری ها و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری را از مهمترین برنامه های شهرداری ها اشاره کرد و گفت: بررسی میزان درآمدهای شهرداری ها و دهیاری ها از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی و چگونگی تقسیم این اعتبارات بین شهرداری ها و دهیاری ها مساله مهمی است که می تواند به عنوان درآمدی پایدار برای شهرداری ها ودهیاری های سطح استان همواره مورد نظر باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان نیز با ابراز خرسندی از حضور فرماندار شهرستان اصفهان، معاونین وی وشهرداران و دهیاران شهرستان های استان، با اشاره به وظایف محوله ادارات امور مالیاتی در بخش وصول درآمد جهت دولت و شهرداریها وهمچنین ارائه خدمات به مودیان به نقش ادارات امورمالیاتی در تحقق درآمدهای پایدار برای وجود ۱۰۷ شهرداری و ۷۹۰ دهیاری و همچنین بخش عشایر، در سطح استان بر اساس نرم افزار طراحی شده و براساس شاخص جمعیت اشاره کرد و افزود: در حال حاضر با بحث رصد تراکنش های بانکی به سمت و سوی شفافیت اقتصادی پیش می رویم که وصول درآمدهای مالیاتی می تواند به افزایش درآمد شهرداری ها و دهیاری ها کمک شایانی کند.

مراد امیری گفت: امیدواریم در این خصوص همراهی شهرداران و دهیاران را جهت تحقق درآمدهای مالیاتی داشته باشیم.

وی با اشاره به اقدامات اداره کل امور مالیاتی در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تولید واشتغال به حمایت کامل اداره کل از شرکت های تولیدی اشاره کرد و بیان داشت: اصل بر پذیرفتن دفاتر و مدارک تولیدکنندگان و حذف رسیدگی های علی الرأس است مگر اینکه خلاف اسناد ومدارک تنظیمی اسنماد ومدارکی به دست آید.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به درآمد مالیات برارزش افزوده، بیان داشت: این درآمد براساس قانون به صورت ۵ درصد سهم دولت، ۱ درصد بخش سلامت و ۳ درصد سهم شهرداری ها و دهیاری ها در مقاطع مشخص زمانی واریز می شود.

وی سه منبع اصلی اخذ مالیات جهت شهرداری ها را مبادی ورودی و گمرکات، عوارض آلایندگی شرکت های بزرگ و عوارض عمومی برشمرد که هر یک بر اساس دستورالعمل مربوطه بین شهرداری ها و دهیاری ها توزیع می شود.

امیری با بیان اینکه هیچ شرکتی برای تنظیم دفاتر و اسناد و مدارک شهرداری ها مورد تایید امور مالیاتی نیست، گفت: پیشنهاد می شود خود شهرداری ها در این امر ورود پیدا کنند و در صورت وجود ابهام و اشکال همکاران ادارات امور مالیاتی قادر به رفع هرگونه مشکلی هستند و با شهرداریها همکاری لازم را خواهند داشت.

وی همچنین بیان داشت: اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان حاضر به آموزش اصول و مبانی مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها جهت رفع مشکلات و ابهامات است.

کد خبر 327674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.