دانشگاه‌های اصفهان و صنعتی اصفهان در جایگاه برترین های نظام رتبه بندی پورَپ

بر اساس رتبه بندی جدید نظام یورَپ (URAP) در سال ۲۰۱۷ ، دانشگاه صنعتی اصفهان موفق به کسب رتبه ششم و دانشگاه اصفهان موفق به کسب رتبه دوازدهم در بین دانشگاه های کشور (جامع، صنعتی و علوم پزشکی) شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه اصفهان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان گفت: با ورود به نظام رتبه بندی 'عملکرد آکادمیک'(یورپ)، موفق به کسب رتبه دوازدهم در بین ۲۲ دانشگاه ایرانی رتبه بندی شده شامل دانشگاه های جامع و تخصصی، رتبه پنجم در بین دانشگاه های جامع کشور و رتبه هزارم جهان در بین ۲ هزار و ۵۰۰ دانشگاه شد. 
امیر رحیمی افزود: این نظام رتبه بندی عملکرد پژوهشی دانشگاه ها را مورد ارزیابی قرار داده و در سطح بین المللی از نظام های رده بندی معتبر محسوب می شود. 
وی اظهار کرد: شاخص های مورد استفاده این نظام شامل بروندادهای پژوهشی (تعداد مقاله های نمایه شده در وب.آو.ساینس)، اثرگذاری پژوهش، بهره وری علمی، کیفیت پژوهش و مقبولیت بین المللی است.
همچنین بر اساس نتایج این رتبه بندی، دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در رتبه ششم در بین ۲۲ دانشگاه ایرانی رتبه بندی شده شامل دانشگاه های جامع و تخصصی و رتبه ۵۵۲ دنیا قرار گرفته است.
بر اساس گزارش سال ۲۰۱۷ نظام رتبه‌بندی یورَپ، دانشگاه های هاروارد امریکا، تورنتو کانادا و آکسفورد انگلیس با امتیازهای ۶۰۰، ۵۶۹ و ۵۵۱ در رتبه های اول تا سوم دنیا قرار دارند.

یورَپ (University Ranking by Academic Performance) یک سازمان غیر انتفاعی است که در سال ۲۰۰۹ در موسسه انفورماتیک دانشگاه فنی خاورمیانه در ترکیه تاسیس شد و از سال ۲۰۱۰ به رتبه بندی دانشگاه ها می پردازد.

کد خبر 327640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.