توسعه اصفهان بدون زاینده رود ممکن نیست/ استاندار جدید اصفهان سابقه خوبی دارند

رییس شورای شهر اصفهان گفت: در جلسه معارفه استاندار جدید محورهای توسعه این شهر بیان شد اما باید گفت توسعه اصفهان بدون زاینده رود ممکن نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین در جلسه علنی صبح امروز شورای شهر اصفهان اظهار کرد: در هفته گذشته شاهد معرفی آقای مهر علیزاده برای استانداری اصفهان بودیم که قبل از ایشان، دکتر زرگرپور ۴ سال و ۲ ماه مدیریت استانداری اصفهان را بر عهده داشتند.

وی افزود: دکتر زرگرپور در راستای تشکیل شوراهای شهر و روستا تلاش های زیادی داشتند؛ همچنین برای تدوین قانون شوراها و انتخاب شهردار نیز تلاش های زیادی کردند.

معین بیان کرد: استاندار قبلی اصفهان ارتباط خوبی با شوراهای شهر داشتند و ارتقاء جایگاه شوراها مدنظرشان بود، همچنین در زمینه های عمرانی فعالیت های خوبی داشتند. هر دوره مدیریتی برای افراد مغتنم است و بنده از طرف همه اعضای شورا به ایشان خداقوت می گویم.

رییس شورای شهر اصفهان تصریح کرد: البته استاندار قبلی تلاش های زیادی برای احیاء زاینده رود داشتند که تصویب «قانون ۹ ماده ای احیاء زاینده رود» به زمان وی باز می گردد.

معین افزود: حق مردم اصفهان از زاینده رود مشخص است و اولین تقسیم زاینده رود مربوط به دوره ساسانیان می شود که برای مردم مختلف اصفهان حقابه هایی تعیین شده بود.

رییس شورای شهر اصفهان با اشاره به انتصاب آقای مهرعلیزاده بیان کرد: استاندار جدید اصفهان سابقه خوبی در حوزه های مدیریتی دارند و استانداری خراسان جزء سوابق وی است.

معین با بیان مشکلات اصفهان و بی توجهی به آن افزود: من نمی دانم چرا در این سالها روی اصفهان گرد غربت پاشیده شده در حالی که این استان همیشه پشتیبان نظام و دولت بوده است.

وی افزود: این استان با بالاترین تولیدات کم ترین خواسته ها را داشته و بیشترین پرداخت مالیات ها از اصفهان صورت می گیرد.

رییس شورای شهر اصفهان ادامه داد: آقای مهرعلیزاده در زمانی وارد اصفهان شدند که حق مردم اصفهان به هر دلیل از زاینده رود تامین نشده است.

معین با بیان اینکه درجلسه معارفه آقای مهرعلیزاده محورهای توسعه شهر اصفهان معرفی شد تصریح کرد: با این حال هر توسعه ای بدون زاینده رود ممکن نیست.

وی افزود: در این جلسه آماری هم در خصوص تولیدات صنایع اصفهان مطرح شد و امیدواریم برای افزایش تولیدات اقدامات لازم انجام شود.

رییس شورای شهر اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان تولیدات خوبی را در معیار سطح کشاورزی دارد و امیدواریم با احیاء زاینده رود این ظرفیت حفظ شود.

معین ادامه داد: امیدواریم در قالب یک تلاش جمعی با تمامی سازمان های شهری، شاهد بهبود وضعیت زندگی مردم این شهر باشیم.

تلاش برای ارتقاء فرهنگ شهر

وی با اشاره به اینکه ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی است گفت: شهرداریها به عنوان نهادی که بیشترین ارتباط را با مردم دارند، به مباحث مربوط به فرهنگ بعد از انقلاب ورود پیدا کردند.

رییس شورای شهر اصفهان افزود: با توجه به گسترش شهرنشینی به منظور رعایت حقوق دیگران باید گام های موثری در رابطه با اعتلای فرهنگ برداشته شود، از این رو شهرداری آماده بهره برداری ویژه از مراکز فرهنگی خود است.

معین افزود: البته به جز شهرداری سایر سازمان ها هم باید در این زمینه همکاری کنند.

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان خانه ها و مجموعه های علمی زیادی را تاسیس کرده که از جمله آنها به خانه حکمت و ریاضی می توان اشاره کرد.

رییس شورای شهر اصفهان با اشاره به تاسیس خانه حکمت افزود: استاد دینانی با حضور در مراسم افتتاحیه این خانه اذعان کردند که علاقه ای که مردم اصفهان به علم و فلسفه دارند در هیچ جای کشور دیده نشده است.

معین اضافه کرد: در تمامی زمینه های دیگر هم اصفهان دارای ظرفیت است اما همکاری سایر نهاد ها در این باره مهم به نظر می رسد.

کد خبر 326391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.