غیبت دانشجویان دانشگاه آزاد در ایام اربعین موجه است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: غیبت دانشجویان دانشگاه آزاد در ایام اربعین که به جها زیارت رفته موجه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرهاد رهبر روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در مورد ایام اربعین و ارائه تسهیلات به دانشجویان کشور گفت: وام دانشجویی برای دانشجویان در نظر گرفته شده که باید حداکثر تا دو ترم تسویه کنند. علاوه بر اینکه تمام واحدهای مرزی دانشگاه آزاد و هر جایی که محل عبور زائران است همه امکانات خود را در اختیار زوار قرار می‌دهند.

وی اظهار کرد: دانشجویان دختر مقطع کارشناسی در هر واحدی که پذیرفته شده‌اند می‌توانند در واحد هم تراز خود مهمان دائم شوند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: وام های دانشجویی نیز بر اساس مسافت شهرهای مختلف کشور متغیر است .

رهبر درباره کاهش وابستگی دانشگاه به شهریه تصریح کرد:‌ وابستگی دانشگاه آزاد اسلامی به شهریه موضوعی است که تا کنون مساله بوده و از این پس باید با طرح‌ و برنامه‌هایی کمک کنیم تا این وابستگی کاهش پیدا کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از پیگیری طرح استقلال مرکز آزمون این دانشگاه خبر داد و گفت: در سال 94 در مجلس تصویب شد که دانشگاه آزاد اسلامی ذیل سازمان سنجش دانشجو بگیرد و ما تلاش داریم که آن را برگردانیم طرح آن آماده شده و تقدیم مجلس می‌دهیم. البته طرحی در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مطرح شده در خصوص حذف کنکور که با ارزیابی‌های مختلف بدون کنکور دانشجو پذیرش شود.

وی اداه داد: تعداد قابل توجهی از واحدها در سال‌های گذشته به دلیل پایش دانشجو دچار زیان‌دهی شده‌اند که در تلاشیم با درآمدزایی به آنها کمک کنیم.

رهبر درباره حمایت از تشکل‌های دانشجویی نیز گفت:‌ ما نیز تابع مقررات کشور هستیم و تشکل‌ها می‌توانند در چهارچوب قانون فعالیت کنند. تعداد تشکل‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی بیشتر از دانشگاه‌های دولتی است.

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز (پنجشنبه 11 آبان) در محل برگزاری بیست‌ و سومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها حاضر شد و از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید به عمل آورد.

کد خبر 326114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.