گردشگران باید به طبیعت و محیط زیست احترام بگذارند

دادستان آران و بیدگل گفت: گردشگرانی که وارود مرنجاب می‌شوند باید به طبیعت، محیط زیست و فرهنگ جامعه میزبان احترام بگذارند.

به گزارش ایمنا، سیدمحمد جوادی در جلسه هم اندیشی فعالان گردشگری شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: اگر گردشگری مرنجاب ساماندهی شود یک فرصت بی نظیر است که می تواند این شهرستان را به قطب اقتصادی تبدیل کند.

دادستان آران و بیدگل ضمن اشاره به این که کویر مرنجاب دارای نابسامانی است که مهمترین مشکل آن جاده نامناسب است که با شروع فصل گردشگری شاهد تصادفات ناگوار در این جاده هستیم تصریح کرد: باید ساماندهی کویر مرنجاب تسریع شود و با برنامه ریزی از تخریب های گسترده محیط زیست و منابع طبیعی منطقه جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه اگر این منطقه ساماندهی شود مشکلات کنونی بوجود نمی‌آید، افزود: باید ادرات مرتبط با هماهنگی و برنامه‌ریزی بیشتر از بروز مشکلات جلوگیری کنند.

جوادی تخریب محیط زیست و مشکلات فرهنگی در منطقه مرنجاب را دغدغه اصلی مسئولان و مردم برشمرد و افزود: گردشگرانی که وارود  مرنجاب می‌شوند باید به طبیعت، محیط زیست و فرهنگ جامعه میزبان احترام بگذارند.

وی ادامه داد : با ورود خودروهایی که موجب تخریب محیط زیست و منابع طبیعی در منطقه مرنجاب می‌شوند از طریق قانونی برخورد می‌کنیم و مشکلی برای ورود سایر خودروهای دو دیفرانسیل که موارد را رعایت می کنند نیست.

وی ضمن قدردانی از تشکیل چنین جلسات هم فکری برای رشد گردشگری شهرستان و لزوم تداوم آن خاطرنشان کرد: از حضور در چنین جلساتی و ارائه راهکاری مفید استقبال می‌کند.
 

کد خبر 325727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.