افزایش آمار خودکشی صحیح نیست/لزوم پوشش بیمه برای خدمات روان‌درمانی و مشاوره‌ای

رییس اورژانس اجتماعی کشور با بیان اینکه آمار خودکشی افزایش قابل‌ملاحظه‌ای نداشته، گفت: افزایش سرعت و حجم انتقال اخبار توسط شبکه‌های مجازی باعث شده این آمار بیش از میزان واقعی به نظر برسد.

 رییس اورژانس اجتماعی کشور  در گفت و گو با خبر نگار ایمنا  بابیان اینکه آمار خودکشی به میزانی که رسانه‌ها اعلام می‌کنند افزایش نداشته اظهار داشت: اگرچه اقدام به خودکشی نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته اما به میزانی که در رسانه‌های اجتماعی اعلام می‌شود نیست.

حسین اسد بیگی گفت: مسئله این است  که اطلاع‌رسانی در فضای مجازی با سهولت بیشتری انجام می‌شود  و مردم اخبار این اتفاقات را با شبکه‌های مجازی بسیار سریع و همراه با هیجان دست‌به‌دست می‌کنند و همین باعث می‌شود تعداد بیشتر از میزان واقعی به نظر برسد در صوتی که تفاوت آماری چندانی در زمینهٔ خودکشی نداشته‌ایم.

وی افزود: با این‌وجود همین حساسیت جامعه برای ما ایجاد الزام می‌کند تا درصدد پیشگیری  از این اتفاقات باشیم و یکی از مهم‌ترین موارد پیشگیری  در این زمینه این است که مردم کمتر به اخبار این اتفاقات پرداخته و آن‌ها را با هیجان و حواشی  دست‌به‌دست نکنند و مکان و ابزارهای انجام خودکشی را به سهولت نشان ندهند.

مبلغ، خودکشی تقلیدی نشویم!

رییس اورژانس اجتماعی کشور ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در این زمینه «خودکشی تقلیدی» است که برای جلوگیری از بروز آن باید از دست‌ به‌ دست شدن و آب و تاب دادن بیش‌ازحد این اخبار جلوگیری شود چرا که  با این کار عده‌ای از افراد که مستعد این اقدام هستند، انگیزه  و جرئت انجام آن را پیدا می‌کنند.

اسد بیگی با اشاره به آگاه‌سازی مردم برای تماس با شماره تلفن ۱۲۳ تأکید کرد: در صورت مشاهده کردن مواردی مثل اقدام به خودکشی و دیگر مشکلات اجتماعی بهترین کار تماس با مراکز اورژانس اجتماعی است تا همکاران ما بتوانند خدمات روانی، مشاوره‌ای و اجتماعی را به‌ سرعت ارائه دهند.

لزوم تحت پوشش بیمه قرار دادن خدمات روان‌درمانی و مشاوره‌ای

وی بابیان اینکه برای کنترل این آسیب اجتماعی اقدامات اساسی‌تری لازم است، تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت معیشتی افراد جامعه که از لحاظ مالی و اجتماعی در سطوح پایین‌تری قرار دارند باید در اولویت قرار بگیرد، تا هزینه‌های این‌چنینی به کشور تحمیل نشود.

رییس اورژانس اجتماعی در ادامه تأکید کرد: از سوی دیگر تحت پوشش بیمه قرار دادن خدمات مشاوره  و روان‌درمانی روان شناسان و مددکاران باعث می‌شود که مردم با سهولت بیشتری از این خدمات استفاده کنند و از مشکلاتی مثل خودکشی و هزینه‌های بعدی پیشگیری شود.

کد خبر 325454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.