بیماری‌های قلبی  بیش از ۱۱ درصد ماموریت‌های اورژانس چادگان را به خود اختصاص داد

رییس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان گفت: تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ شهرستان چادگان در ۶ ماهه امسال به ۹۶۲ ماموریت اعزام شدند که بیش از ۱۱ درصد از آنها مربوط به بیماری‌های قلبی بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا قاسمی اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال، ۹۶۲ ماموریت فوریت‌های پزشکی در شهرستان چادگان انجام شد که از این تعداد، ۲۴۰ مورد تصادفی و ۷۲۲ مورد غیرتصادفی بوده است.

وی افزود: در این مدت، بیماری‌های قلبی با ۱۱۰ مورد، بیشترین تعداد ماموریت‌های غیرتصادفی را به خود اختصاص داد.

رییس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان تصریح کرد: از مجموع امدادرسانی‌های انجام شده به حوادث رانندگی نیز ۱۳۶ مورد در مناطق شهری و ۱۰۴ مورد جاده‌ای بوده است.

قاسمی با اشاره به وقوع ۱۰ حادثه ویژه در شهرستان چادگان، خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال، در کل ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ چادگان، تعداد ۶۶۹ بیمار و مصدوم پس از دریافت خدمات فوریت‌های پزشکی به بیمارستان منتقل شدند و ۳۹۲ نفر توسط تکنسین‌های اورژانس به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند.

وی به ثبت ۲ ماموریت احیای موفق در کارنامه فوریت‌های پزشکی چادگان اشاره کرد و ادامه داد: در مدت مذکور، پرسنل اورژانس پیش‌بیمارستانی این شهرستان به ۱۲ زن باردار امدادرسانی کردند که در یک مورد موفق شدند به مادر باردار در تولد نوزاد خود کمک کنند.

رییس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان، جمعیت شهرستان چادگان را نزدیک به ۴۰ هزار نفر دانست و گفت: اورژانس ۱۱۵ این شهرستان از یک پایگاه شهری، یک پایگاه جاده ای و ۱۶ نفر پرسنل برخوردار است.

کد خبر 325324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.