اختصاص ۷۰ درصد برنامه های سازمان ورزش به محلات شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان گفت: بیش از ۷۰ درصد برنامه های سازمان ورزش به محلات اختصاص یافته و در همین راستا برای هر منطقه از ۲۷ تا ۳۷ برنامه ورزشی طراحی شده است.

علی قاسمی در گفتگو با خبرنگار ایمنا  با بیان اینکه در حال حاضر سرانه ورزشی هر شهروند اصفهانی ۲۳ سانتی متر مربع است که تا وضعیت مطلوب فاصله دارد، اظهارمی کند: اصفهان به عنوان یک کلان شهر بالای ۲ میلیون نفر جمعیت، نیاز به سازمان ورزشی پویا، فراگیر و گسترده دارد و با توجه به اینکه برای ارائه خدمات کلان نیاز به واکاوی در برنامه ها داشتیم، پس از بررسی ها به این نتیجه رسیدیم از طریق نظام داوطلبی، اکثر امور را به خود مردم واگذار کنیم تا ضمن هزینه کمتر، برنامه ها با کیفیت بالاتری به سرانجام برسد.

وی از حضور ۷۰ نفر از بزرگان ورزش اصفهان در ۱۳ کارگروه و ۴۰ انجمن ورزشی اصفهان خبر داده، اضافه می کند: در ۵۰ درصد از محلات شهر اصفهان شورای ورزشی محلات تشکیل شده است.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان تصریح می کند: بیش از ۷۰ درصد برنامه های سازمان ورزش به محلات اختصاص یافته و در همین راستا برای هر منطقه از ۲۷ تا  ۳۷ برنامه ورزشی طراحی شده است.

وی ادامه می دهد: طبق برنامه ریزی ها باید ۲ هزار تیم ورزشی در محلات ایجاد شود که تا به حال ۷۰۰ تیم آن شکل گرفته است و در مسابقات محلی برای ایجاد ورزش پایدار با یکدیگر رقابت می کنند.

قاسمی با تاکید بر اینکه کلیه برنامه های سازمان ورزش پیوست فرهنگی دارد، تصریح می کند: مدیریت شهری همزمان با برنامه های ورزشی، توسعه سخت افزاری را نیز در دستور کار قرار داده است.

وی تاکید می کند: اهداف کلان این سازمان برگرفته از برنامه های کلان شهرداری اصفهان از جمله برنامه «اصفهان ۱۴۰۰ »است در واقع سازمان طبق شاخص های تعیین شده، حرکت می کند.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان در ادامه به شاخص های تعیین شده در برنامه ریزی های سازمان ورزش اشاره و تصریح می کند: اشاعه و توسعه فرهنگ پهلوانی و مرام جوانمردی، توسعه نشاط وشادابی بین مردم و ترویج و رونق بخشیدن ورزش شهروندی از جمله اهداف این سازمان است که می تواند از سوی شهروندان در دموکراسی شهری مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۷۵ مجموعه ورزشی روباز و سرپوشیده در قالب ۴۷۷ هزار متر مربع در اختیار این سازمان است، اضافه می کند: کتابخانه ورزش سازمان ورزش شهرداری اصفهان نیز با ۶ هزار جلد کتاب در اختیار عموم شهروندان است که تلاش داریم هر سال آمار کتب آن به روز رسانی شود.

قاسمی از تدوین تقویم ورزشی برنامه های این سازمان خبرداده و اظهار می کند: ۱۵۰ برنامه متنوع متناسب با مناسبت های انقلابی، اسلامی و آیینی برنامه ریزی شده که ۳۵ مورد آن مربوط به عموم شهروندان می شود و نقطه عطف ارتباط با شهروندان است.

کد خبر 325301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.