«سد معبر» فیلم برگزیده جشنواره بوسان شد

«سد معبر» و فیلم «پس از مرگ من» کره ای به عنوان دو برنده جایزه «جریان‌های نو» که به فیلم اول یا دوم فیلمسازان اهدا می‌شود معرفی شدند.

به گزارش ایمنا، بیست‌ و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان در کره جنوبی در بخش «جریان های نو» به بررسی آثار اول و دوم فییلم سازان جوان اختصاص دارد. فیلم محسن قرائی به همرا فیلم کیم اوی-سیئوک کره‌ای به صورت مشترک جایزه بهترین فیلم این بخش را از آن خود کردند.

«سد معبر» پس از فیلم موفق «خسته نباشید!» دومین اثر محسن قرائی در مقام کارگردان است. فیلمنامه این اثر را سعید روستایی به نگارش درآورده است. این فیلم داستان «قاسم» کارمند اداره سد معبر شهرداری است که تلاش می کند وضعیتِ زندگیِ خود را بهبود ببخشد، اما در این راه با نرگس همسرش اختلافِ نظر دارد. باران کوثری، حامد بهداد، محسن کیایی و نادر فلاح در این فیلم ایفای نقش کرده اند. 

این دوره جشنواره بوسان که به ریاست الیور استون کارگردان آمریکایی برگزار شد در بیست و دومین دوره خود با تمرکز بر سینمای مدرن «دیدگاه‌های تاریک وافسرده» را مورد توجه خاص قرار داده بود.

لاو دیاز کارگردان فیلیپینی، بهمن قبادی کارگردان ایرانی، جانگ سان-وو کارگردان کره‌ای و آنیس گدار فیلمبردار فرانسوی به ریاست اولیور استون داوران بخش «جریان‌های نو» بودند./

کد خبر 324222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.