دریافت ۳۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح رونق اقتصادی اصفهان

استاندار اصفهان گفت: در قالب چهار طرح رونق اقتصادی در سال گذشته ۲۷۵۰ واحد ۳۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا رسول زرگرپور در همایش روز ملی استاندارد، اظهارداشت: در طول چهار سال گذشته به اندازه کافی در خصوص هدف استاندارد، جایگاه متعالی استاندارد و اثرگذاری که در تولید، رقابت، صادرات و در تضمین کیفیت و ایمنی دارد، صحبت شده است.

وی به بیان وضعیت اقتصادی استان پرداخت و افزود: در حال حاضر وارد نیمه دوم سال ۹۶ شده ایم و می توان تحلیل مختصری از وضعیت شاخص های اقتصادی استان در سال ۹۵ و آمارهای فصلی سال ۹۶ داشته باشیم.

استاندار اصفهان اظهار داشت: در طول دولت یازدهم و شروع دولت دوازدهم باید اذعان کرد که بخش اقتصاد بیشترین مشکلات و مسائل را دارد و در اولویت بررسی ها و پیگیری های مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و دیگران بخش اقتصاد بوده است و نامگذاری های این سال ها و راهکارها برای حل مشکلات اقتصادی بوده است.

وی با بیان اینکه در این چند سال اخیر، کشاورزان و صنعتگران در یک فشار مضاعفی بوده اند، تصریح کرد: باید قبول کرد که کسانی که در این حوزه ایستادند و مقاومت کردند و علیرغم همه مشکلات و مسائل تلاش کردند که این حوزه بزرگ را روی پا نگه دارند، تلاش مضاعفی کرده اند و باید به آنان خسته نباشید گفت و از این اقدامات تقدیر کرد.

زرگرپور بیان داشت: طی این مدت تلاش شد که تاجایی که امکان پذیر است همراهی با بخش صنعت و بخش خصوصی داشته باشیم و نمود آن را در اتاق بازرگانی و اتاق اصناف دیده شده و تلاش کردیم تا جایی که امکان پذیر است مشکلات این حوزه را به حداقل برسانیم.

وی اعلام کرد: در این مسیر موفقیت کامل نداشتیم چرا که بعضی از امور در دست مدیریت استان نیست و برخی مدیران نیز در استان قانون را موسع اجرا نمی کنند.

استاندار اصفهان افزود: نرخ تورم در پایان تابستان ۹۵، ۸.۴ درصد و امسال به ۸.۶ درصد رسیده است که نشان می دهد تورم طی یکسال گذسته تقریبا ثابت بوده است.

وی به صادرات اشاره کرد و افزود: در ۶ ماهه سال ۹۵، ۶۲۷ میلیون دلار صادرات داشتیم که امسال به ۷۳۷ میلیون دلار رسیده است و نشان از رشد ۱۷.۵ درصدی دارد با این وجود آمار قابل قبول نیست چرا که ما در کلان صادرات باید حداقل سه برابر این آمار صادرات داشته باشیم.

زرگرپور افزود: بخشی به دلیل عدم ثبت مبداء است و از همه تولیدکنندگان خواهش می کنم که مبدا را قید نمایند که هم در حجم صادرات و همچنین پیگیری از آمارها و درآمدهای استان موثر خواهد بود.

وی بیان داشت: منابع بانکی استان در سال ۹۵، ۶۶۰ هزار میلیارد ریال بوده که امسال به ۷۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته و از رشد ۱۳.۸ درصدی برخوردار بوده و مصارف نیز در ۶ ماهه ۹۵، ۵۲۰ هزار میلیارد ریال و بوده که به ۶۱۰ هزار میلیارد ریال رسیده که رشدی ۱۶ درصدی داشته است.

استاندار اصفهان اظهار داشت: در بخش گردشگری خارجی نیز در ۶ ماهه ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش گردشگر خارجی و ۱۵ درصد افزایش گردشگر داخلی داشته ایم.

وی با بیان اینکه در بخش مربوط به بیکاری مرجع رسمی اعلام آمار بیکاری، مرکز آمار ایران است، افزود: نرخ بیکاری سال۹۵، ۱۴.۴ درصد بوده که نسبت به متوسط کشور ۲.۲ درصد نرخ بیکاری اضافه تر است و امسال هدف گذاری شده که بتوانیم که به متوسط نرخ کشور برسیم و همچنین به عنوان یک تجزیه و تحلیل علمی نرخ بیکاری تابستان امسال ۳.۴ درصد کمتر از نرخ بیکاری سال گذشته است.

زرگرپور با بیان اینکه ۲۳۵۰۰ نفر تحت پوشش بیمه بیکاری هستند که نسبت به تابستان گذشته ۸ درصد افزایش یافته است، افزود: این ۸ درصد برنامه ریزی شده است چرا که کارگران واحدهایی مانند پلی اکریل برای بازسازی و در ریل تولید قرار گرفته به بیمه بیکاری معرفی شده اند و به مجرد بازگشت به کار این نرخ کاهش می یابد و می توان گفت نرخ بیکاری در تابستان تقریبا تغییری نداشته و تغییرات در حد یکی دو درصد است.

استاندار اصفهان به تسهیلات ارائه شده اشاره کرد و افزود: تسهیلاتی که در طول سال ۹۵ به واحدهای کشاورزی، صنعتی، گردشگری و خدماتی پرداخت شده است از چهار منبع پرداخت شده است که در طرح رونق و ارائه ی تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط ۱۱۶۰ واحد ۸۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند.

وی بیان داشت: در طرح ارائه تسهیلات به واحدهای بزرگ نیز ۵۳ واحد، ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند و صندوق توسعه ملی در دو بخش ریال و ارز ۱۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است و در بخش ارزی نیز ۱۲ واحد ۱۸۷ میلیون دلار در سال ۹۵ تسهیلات دریافت کرده اند و ۹۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز توسط بانک ها به ۱۱۸۹ واحد واحدهای کوچک پرداخت شده است.

زرگرپور خاطر نشان کرد: در مجموع ۲۷۵۰ واحد ۳۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند.

استاندار اصفهان افزود: در بحث مسائل اقتصادی استان، سعی شده تا جایی که امکان پذیر است در قدم اول نگذاریم وضعیت بدتر شود و در قدم دوم با توجه به امکانات، تسهیلات ایجاد شده درست مصرف شود که در ایجاد رونق کمک نماید.

کد خبر 323982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.