اعزام  اولین کاروان از دانش‌آموزان استان اصفهان به اردوهای راهیان نور

رییس اداره فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اولین اعزام از دانش‌آموزان دختر نواحی یک، چهار و شش اصفهان با ۵ دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی استان های ایلام و خوزستان صبح روز ۲۶ مهرماه از محل گلستان شهدا صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از  اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، مرتضی شکری ضمن تشکر از زحمات کلیه مربیان، مدیران و مسوولین ادارات آموزش و پرورش در همکاری خوب خود درامر برگزاری این حرکت جهادی و فرهنگی اظهار کرد: اردوی راهیان نور در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در استان اصفهان همزمان با سراسر کشور برای دانش‌آموزان متوسطه دوم  و از پایه های دهم و یازدهم برگزار شد و تا دهم اردیبهشت ادامه خواهد یافت.

وی افزود: هدف از اعزام دانش‌آموزان به اردوی راهیان نور، آشنایی با فلسفه جهاد در راه خدا، القای حس خود باوری، مسوولیت پذیری، تجدید خاطرات حماسه های رزمندگان اسلام، آشنایی با دستاوردهای دفاع مقدس؛ تجدید میثاق آنان با شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایثارگری شهدا، آشنا کردن نسل جوان و نوجوان  با آداب و فرهنگ دفاع مقدس و انتقال این ارزش ها و این فرهنگ به نسل دانش آموز است.

شکری تصریح کرد: دانش آموزان در مرحله اول که تا ۱۰ آبان ماه  و قبل از مراسم اربعین برگزار می گردد، دو هزار ۸۰۰ نفر  دانش آموز دختر در قالب ۶۴ دستگاه اتوبوس از مناطق عملیاتی فتح المبین و محرم، دشت عباس، دهلران، موسیان، منطقه قلاویزان، مهران و سد کرخه در مدت ۴ شبانه روز بازدید بعمل می آورند.

رییس اداره فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در مدت برگزاری این اردو برنامه‌های متنوع فرهنگی اعتقادی برای آشنایی دانش‌آموزان با یادمان‌های شهدا در نظر گرفته شده است.

شکری با بیان اینکه دستورالعمل برگزاری این اردوها به ۴۱ منطقه استان اصفهان ابلاغ شده، اظهار کرد: به دلیل حساسیت های موجود در مسایل ایمنی دانش آموزان در اعزام به اردوها بویژه راهیان نور و با همکاری دوستان و پاسداران سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان و شرکت جوان سیر اقدامات خوبی بعمل آمده و پیش بینی های لازم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه سهم مشارکت خانواده‌ها برای حضور دانش‌آموزان در اردوی راهیان نور مبلغ ۵۰ هزار تومان است، اضافه کرد: در روز چهارم آبان ماه  بصورت نمادین مراسم بدرقه دانش آموزان با حضور مسوولین استانی و محلی از کنار مزار شهید مدافع حرم شهید حججی از نجف آباد برگزار می شود.

کد خبر 323887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.