اجازه ندهید ایران،«کره شمالی بعدی» شود

سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت: رویکرد دولت ترامپ در قبال برجام برای جلوگیری از شرایطی شبیه به کره شمالی است.

خبرگزاری ایمنا- گروه سیاسی- «نیکی هیلی»  در مصاحبه با برنامه «Meet the Press» شبکه «اِن بی سی» درباره توافق هسته گفت: آنچه که ما در حال حاضرمی گوییم این است که اجازه ندهیم ایران به کره شمالی دیگری تبدیل شود.  هیلی گفت که دونالد ترامپ اعلام کرده  ایران توافق هسته ای چند جانبه را نقض کرده است. تهدید ترامپ  برای خارج کردن ایالات متحده از توافق با ایران همزمان دو هدف عمده را دنبال می کند، یکی اینکه بطور بالقوه ای توافقنامه دوران اوباما را بی اثر می کند و دیگر آن که در نظردارد  تا کره شمالی را برای  داشتن توانایی تولید موشک های هسته ای و بالستیک تحت فشار قرار دهد.

وی افزود: همه دلیلی که ما روی توافق ایران تمرکز کرده ایم، کره شمالی است؛ اما علی رغم  مخالفت های ترامپ با برجام در روز جمعه و انتقادهایی که خود من به این توافقنامه دارم،  پیش بینی من این است که ایالات متحده در این توافق باقی می ماند.

هیلی  گفت: من فکر می کنم در حال حاضر شما قصد دارید که ما در این توافق باقی بمانیم؛ زیرا امیدواریم بتوانیم وضعیت را بهبود بخشیم و این هدف است. ما در توافق باقی مانده ایم تا ببینیم که چگونه می توانیم آن را بهتر کنیم. وی همچنین گفت که جیمز ماتیس، وزیر دفاع و  ژنرال ژوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک، اشتباه نمی گویند که ایران به توافق هسته ای پایبند بوده است. او در پایان گفت: حال دیگر باید اجازه دهیم تا کنگره توافق هسته ای با ایران را دنبال کند و ببینیم که آنها چه کاری می توانند انجام دهند تا بتوانیم در مقابل ایران بهتر عمل کنیم. بی شک ترامپ نیز با کنگره همکاری می کند تا در نهایت توافقی حاصل شود که نظر دولت را هم تأمین کند.

کد خبر 323702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.