دلچسب ترین ملاقات دیدار با دانشجویان ایرانی ساکن هلند بود

نجف آباد- پدر شهید حججی گفت: یکی از دلچسب ترین ملاقات هایی که در نجف آباد داشتم، دیدار با تعدادی دانشجوی ایرانی ساکن هلند بود که به دنبال انتشار تصویر لحظه اسارت محسن، از فضای روانی ایجاد شده تکفیری ها نجات پیدا کردند.

محمدرضا حججی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد، گفت: بعد از ماجرای شهادت محسن بهترین خاطره برای من و خانواده ام دیدار با مقام معظم رهبری بود، خستگی از تنمان بیرون رفت؛ افتخاری بود که خدا قسمت ما کرد خوشحالیم که ایشان ما را به حضور پذیرفتند.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلچسب ترین ملاقات هایی که در نجف آباد داشتم، دیدار با تعدادی دانشجوی ایرانی ساکن هلند بود، اظهار داشت: دانشجویان ایرانی ساکن هلند تعریف می کردند که تا پیش از حماسه شهادت این مدافع حرم، گروه های تکفیری با صرف هزینه و امکانات بسیار زیاد و بعضاً دولتی، فضای سنگینی را بر ضد تشیع و ایران در یکی از نقاط هلند ایجاد کرده بودند به طوری که این دانشجویان در آستانه بازگشت به کشور قرار می گیرند.

وی ادامه داد: در اولین روزهای پس از انتشار تصویر لحظه اسارت شهید حججی، بسیاری از کسانی که به نوعی تحت تاثیر تبلیغات تکفیری ها قرار گرفته بودند، به این دانشجویان مراجعه و از حقانیت مکتب تشیع و جمهوری اسلامی ایران سخن می گویند. آن ها معتقد بودند که مکتبی که چنین جوان باصلابت و مقتدری در لحظه اسارت تربیت کند، مطمئنا بر حق خواهد بود.

بهترین قاضی خداوند است

پدر پاسدار شهید مدافع حرم محسن حججی در ادامه از تعدد کسانی خبر داد که جاذبۀ شهید، آن ها را از ادامۀ مسیری اشتباه نجات داده و افزود: یک شب مردی حدوداً ۴۷ساله در حالی که منزل ما پر از جمعیت بود، همه را ساکت کرد و گفت که امشب می خواهم آبرویم را ببرم تا آبروم بخرم. شغل من دزدی است و تا حالا هیچ کاری به نماز و روزه نداشته ام ولی از این پس به خاطر این شهید، توبه خواهم کرد.

وی بیان داشت: محسن همیشه تاکید داشت که هیچ وقت بقیه را حتی اگر دشمن ما باشند را از روی ظاهرشان قضاوت نکنیم. بهترین قاضی خداوند است و خیلی از کسانی که این روزها به بهانه های مختلف به دیدار ما آمده یا خانواده شهید را مورد محبت قرار می دهند، شاید از لحاظ ظاهری هیچ ارتباطی با چنین ارزش هایی نداشته باشند.

رد پیشنهاد جابه جایی منزل

پدر شهید حججی با اشاره به اینکه مردم نسبت به ما محبت زیادی دارند و روزانه تعداد زیادی از افراد و مجموعه ها برای دیدار در منزل حضور پیدا می کنند، دیدارهای روزانه بسیاری از افراد ظرفیت محدود منزل جهت میزبانی از افراد و مجموعه های مختلف بیان داشت:  باتوجه به کوچک بودن منزل ما پیشنهاد شد که به منزلی بزرگتر و با امکانات بیشتر منتقل شویم ولی ترجیح دادیم که در همین محل بمانیم. اگر تعداد مراجعان زیاد باشد، در محل یادمان میزبانی می کنیم و در خصوص ملاقات های انفرادی و گروه های چند نفره در همین منزل خدمت عزیزان هستیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص خسته شدن بابت تعداد زیاد ملاقات کنندگان و شرکت در ویژه برنامه های مختلف سراسر کشور اظهار داشت: به همه تاکید داشته و داریم که تمامی برنامه ها و ملاقات هایی که برنامه ریزی می شود باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ عاشورا انجام گیرد. دعا می کنیم که تمامی این کارها آن طور که خواست خداوند است، محقق شود.

این پدر شهید خاطرنشان کرد: ما هم وظیفه ای در قبال حماسه شهادت فرزندمان داریم که در حد توان و با افتخار آن را انجام خواهیم داد.

اعتماد به هیات تحریریه کانال شهید حججی

محمدرضا حججی در خصوص مطالب درج شده در کانال تلگرامی رسمی شهید بیان داشت: با توجه به سابقه ای که از مجموعه شهید کاظمی سراغ داریم، به مدیر عامل و دیگر اعضای این مجموعه جهت مدیریت کانال اعتماد داریم و در عین حال اگر نکتۀ خاصی را مشاهده کنیم، تذکر می دهیم.

کانال رسمی شهید حججی در تلگرام که از اولین روزهای انتشار خبر شهادت این مدافع حرم، شروع به کار کرد در حال حاضر بیش از ۳۳ هزار نفر عضو دارد. پاسدار شهید محسن حججی از جمله نیروهای فعال و با انگیزۀ موسسه فرهنگی شهید کاظمی در نجف آباد محسوب می شد که در فعالیت های مختلف آن همچون اردوهای جهادی و تبلیغ فرهنگ کتابخوانی شرکت می کرد.

کد خبر 323358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.