تهدید ترامپ به لغو مجوز رسانه های منتقد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه و پس از انتشار گزارشی انتقاد آمیز در مورد سیاست هسته ای دولتش بار دیگر به رسانه ها حمله و این سوال را مطرح کرد که کی باید مجوز این گونه رسانه ها را لغو کرد؟

خبرگزاری ایمنا- گروه سیاسی- ترامپ در دیدار با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در کاخ سفید با نوعی عصبانیت گفت:  «صادقانه بگویم اینکه رسانه ها می توانند هرچیزی را در مورد هر موضوعی که می خواهند، پخش می کنند مشمئز کننده است و باید در این موضوع تجدیدنظر کرد.»  ترامپ که سابقه ای طولانی در حمله به رسانه ها دارد گفت:  در عین حال به دنبال ایجاد محدودیت های رسمی برای رسانه ها نیست. ترامپ گفت:  «رسانه ها باید صادقانه تر صحبت کنند. من رسانه هایی به شدت غیرصادق دیده ام. موضوع حتی تحریف نیست!».

عصبانیت و اظهارات دونالد ترامپ،  در واکنش به گزارشی  شبکه «ان بی سی» آمریکا بود که در روزهای اخیر گزارش داد: « آقای ترامپ در ماه ژوئیه امسال در دیدار با مقامات ارشد نظامی کشورش خواهان ۱۰ برابر شدن تعداد سلاح های هسته ای کشور شده بود، بدون آنکه از پیامدهای مالی، نظامی و بین المللی درخواستش اطلاع درستی داشته باشد». ترامپ این خبر را جعلی نامیده و هشدار داده که  اجازه پخش برنامه‌های این شبکه و شبکه هایی که به گفته او اخبار جعلی درباره اش منتشر می کنند را به چالش خواهد گرفت. در همین راستا، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع  آمریکا آشکارا از ترامپ دفاع کرد و در بیانیه ای گفت:  «گزارش های اخیر مبنی بر اینکه رئیس جمهور خواستار افزایش زرادخانه هسته ای کشور شده است کاملا اشتباه هستند». 

ترامپ در حساب رسمی کاربری خود در شبکه توئیتر نوشت:  «با تمام خبرهای دروغی که از ان.بی.سی  و دیگر شبکه های خبری بیرون می آید، باید در چه مرحله ای به فکر لغو مجوز آنها بود؟ آنها برای این کشور چیزی جز ضرر ندارند.»
آزادی رسانه ها در قانون اساسی آمریکا تضمین شده است، اما شبکه های خبری در پخش برنامه های خود به فرکانس هایی تکیه دارند که از سوی دولت در اختیار آنها قرار گرفته است.

کد خبر 323064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.