دستور آخوندی برای تسریع پروژه توسعه ترمینال خارجی فرودگاه اصفهان

وزیر راه وشهرسازی که ظهر امروز در راس هیاتی متشکل از معاونان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اصفهان سفر کرده بود در بدو ورود به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان از ترمینال خارجی در دست ساخت این فرودگاه بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا عباس آخوندی که بعد ظهر امروز به منظور بازدید و افتتاح چند پروژه حوزه جاده‌ای، راه‌آهن، فرودگاهی و شهرسازی در راس هیاتی متشکل از معاونین وزارتخانه و نمایندگان مجلس به اصفهان سفر کرده بود در بدو ورود به فرودگاه اصفهان مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت و در ادامه از ترمینال خارجی در دست ساخت فرودگاه شهید بهشتی اصفهان بازدید کرد.

همچنین وزیر راه وشهرسازی از اراضی که قرار است به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان واگذار شود نیز بازدید کرد.

همچنین در این بازدید موضوع تملک اراضی فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان با حضور عباس آخوندی، استاندار، شهردار و نمایندگان استان اصفهان در مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص تملک اراضی مورد نیاز فرودگاه، گفت: در اولین فرصت مجوزهای لازم اخذ و اراضی یاد شده جهت طرح های توسعه ای به فرودگاه اصفهان تحویل خواهد شد.

عباس آخوندی همچنین از پروژه توسعه ترمینال خارجی بازدید و با ابراز رضایت از روند انجام کار دستورات مقتضی در جهت تسریع در روند اجرای پروژه صادر کرد.

گفتنی است؛ طرح توسعه ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان در مساحت ۹ هزار متر مربع با اعتبار ۲۰۳ میلیارد ریال در حال اجراست.
عملیات اجرایی این طرح از مرداد سالجاری آغاز شده و پیش بینی اولیه برای اجرای آن ۱۵ ماه است.

در مردادماه سال جاری پروژه های توسعه ترمینال خارجی، موتورخانه مربوطه و ساخت سالن تشریفات اختصاصی (CIP) با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران آغاز شد که در پایان ۱۵ ماه مدت زمان اجرای پروژه ترمینال فعلی پروازهای خارجی از ۶۰۰۰ متر مربع فضای موجود به بیش از ۱۵۰۰۰ متر مربع توسعه خواهد یافت.

مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی، با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته با تلاشی که در مجموعه استان، استانداری، مجمع نمایندگان استان، شرکت فرودگاه‌های کشور، وزارت دفاع، وزارت اقتصاد و امور دارایی و ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد و منتج به یک صورت جلسه شده است، افزود: براساس این صورتجلسه قرار شد ۴۰۰ هکتار از ۷۰۰ هکتار اراضی مورد نیاز تحویل فرودگاه اصفهان شود.

حسن امجدی با تاکید بر اینکه اخذ مجوزها از طریق وزارت دفاع در حال انجام است تا مقدمات سرمایه‌گذاری شرکت فرانسوی برقرار شود، گفت: این شرکت قرار است در قالب چند طرح، ۱۲۰ میلیون دلار  سرمایه‌گذاری انجام دهد که احداث ترمینال جدید به وسعت ۲۵ هزار متر مربع در مراحل اول است که در مراحل بعدی به ۳۵ هزار متر مربع افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه قرار است CIP در خور فرودگاه اصفهان، تأسیسات و موتورخانه‌های برق، پارکینگ و سیستم‌های سرمایش و گرمایش توسط شرکت فرانسوی انجام شود، افزود: در کوتاه مدت نیز بر اساس منابع شرکت فرودگاه‌ها مناقصه‌ای برای افزایش فضای ترمینال خارجی فعلی برگزار کرده است.

به گفته مدیرکل فرودگاه اصفهان، در یک بازه زمانی ۱۵ ماهه، ترمینال خارجی از ۶ هزار متر مربع به بیش از ۱۵ هزار متر مربع افزایش می یابد و تأسیسات سرمایش و گرمایش احداث خواهد شد و CIP موقت فرودگاه نیز در قالب همین قرارداد کلنگی شده که تا ۱۵ ماه اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ میلیارد تومان برآورد مالی این طرح است و مشکلی در تأمین آن نیست، گفت: با توجه به وحدت نظری که در استان برای طرح توسعه فرودگاه اصفهان وجود دارد و یکی از برنامه های اعلام شده رییس‌جمهور در آن سفر توسعه فرودگاه اصفهان بود به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک تحویل اراضی موردنیاز انجام شود.

امجدی گفت: وزارت اقتصاد و دارایی در قالب اقتصاد مقاومتی به این طرح ورود پیداکرده است و بخشی از مشکلات به‌ویژه مراودات مالی را پیگیری و رفع‌ و رجوع کنند.

گفتنی است محفوظی معاون امور مجلس، داود کشاورزیان معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، محسن نریمان قائم مقام وزیر در امور استان‌ها، امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع، حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، سیدحسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی هیات همراه وزیر از وزارت راه و شهرسازی را تشکیل می‌دهند. همچنین زهرا سعیدی مبارکه، حیدرعلی عابدی، اکبر ترکی، حسینعلی حاجی دلیگانی، سید محمدجواد ابطحی، ناهید تاج‌الدین، اصغر سلیمی، سمیه محمودی و موسوی لارگانی به عنوان هیات همراه از مجلس شورای اسلامی وزیر راه وشهرسازی را در این سفر همراهی می‌کنند.

کد خبر 322972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.