کودکان و نوجوانان مهمترین سرمایه انسانی جامعه هستند

شهرضا – رحیم جافری گفت: کودکان و نوجوانان مهمترین سرمایه اجتماعی جامعه هستند زیرا آموزش، حمایت و بسترسازی برای انجام فعالیت‌های مختلف برای آنها امکان رشد و توسعه همه جانبه جامعه در آینده را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، روزهای کودکی و کودکی کردن این روزها شکل دیگری به خود گرفته است. به دلیل زندگی محدود در آپارتمان ها، جلوگیری از مزاحمت برای همسایگان و حفظ امنیت آنها در خیابان ها و کوچه‌ها به هنگام بازی، کودکان شهر نشین نه تنها از انجام بازی های طبیعی محرومند بلکه مجال نفس کشیدن، با صدای بلند آواز خواندن و …را هم ندارند.

ورزش های دسته جمعی در خیابان ها و پر شدن کوچه‌ها و معابر عمومی توسط کودکان ، نوجوانان و حتی جوانان در روزهای تعطیل یا ساعت بعد از تعطیل شدن مدارس نمونه بارزی از عطش درونی و طبیعی آنان به چنین فعالیت‌هایی است.

امروزه شهرداری ها به عنوان مدیران اصلی شهرها تلاش می‌کنند تا در کنار رسالت های عمرانی خود، به امور فرهنگی نیز اهتمام ویژه داشته و سعی کنند در مناسبت های مختلف برنامه‌هایی را برگزار کنند که یکی از انها روز جهانی کودک است.

شهرداری شهرضا با رویکردی جامع نگر نسبت به موضوعات مختلف و از آن جمله در حوزه مسائل مربوط به کودکان تلاش کرده تا زیرساخت های اصلی برای فعالیت این گوره سنی را نیز فراهم کند.

معاونت فرهنگی و فرهنگسرای شهید همت شهرداری شهرضا، همزمان با فرارسیدن روز جهانی کودک، مراسم جشنی را برگزار کرد که در باتوجه به ابعاد مختلف آن جالب توجه بود.

اجرای مسابقه طناب کشی ، بازی منچ ،کلاسهای نقاشی ،مسابقه های حفظ قرآن ، خلاقیت و آی مث از جمله بخشهای جنبی این جشن بود.

رحیم جافری –شهردار شهرضا در مراسم جشن روز جهانی کودک که در محل باغ بانوان شهرداری شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: حوزه مدیریت شهری وظیفه خدمت رسانی به همه اقشار جامعه از جمله کودکان و نوجوانان را دارد.

وی اظهار کرد: شهرداری به عنوان نهادی که صرفا وظیفه عمرانی نداشته و باید به امور فرهنگی شهر نیز رسیدگی کند، در مناسبتهای مختلف برنامه‌هایی را برای همه اقشار برگزار می‌کند.

شهردار شهرضا با اشاره به فرارسیدن روز جهانی کودک، عنوان کرد: کودکان و نوجوانان مهمترین سرمایه اجتماعی جامعه هستند زیرا آموزش، حمایت و بسترسازی برای انجام فعالیت‌های مختلف برای آنها امکان رشد و توسعه همه جانبه جامعه در آینده را فراهم می‌کند.

جافری بیان کرد: بخشهای از فضاهای شهری باید برای حضور کودکان ایمن سازی شود، از سوی دیگر لازم است امکانات لازم برای استفاده کودکان به طور مساوی در همه مناطق شهری فراهم شود و شهرداری برای این منظور همه تلاش خود را به کار می‌برد.

وی با اشاره به نقش سازنده بازی در شکل گیری شخصیت کودکان گفت: کودک هنگام بازی می تواند کشف کند چه کسی است و چه توانایی هایی دارد، دنیا چیست و چگونه خود را باید با محیط هماهنگ کند.

شهردار شهرضا ادامه داد: بازی می تواند به کودک اعتماد به نفس دهد، بازی کردن بچه ها راهی است به سوی شکل گیــری شخصیتـی سالم و مفید و در نتیجه برای این که کودک در آینــده، زندگی خوب و بالنده ای داشته باشد، فرایند بازی بسیار ضروری است به همین دلیل شهرداری تلاش می‌کند تا محیطی امن و شاداب برای بازی کودکان فراهم کند.

محمدمهدی مولائیان – معاون فرهنگی شهرداری شهرضا نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا گفت: برنامه جشن روز جهانی کودک که با عنوان «کودکانه» و در محل باغ بانوان شهرداری برگزار شده، در راستای انجام رسالتهای فرهنگی شهرداری انجام شده است.

وی ادامه داد: هفته ملی کودک از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه که همزمان با هشتم اکتبر – روز جهانی کودک، نامگذاری شده، فرصتی است که نقش کودکان و جایگاه مؤثر آنها در آینده کشور مورد بازبینی قرار گیرد.

معاون فرهنگی شهرداری شهرضا اضافه کرد: برنامه جشن «کودکانه» که به پیشنهاد فرهنگسرای شهید همت شهرداری برگزار شد الگوی مناسبی برای سایر برنامه‌های ویژه کودکان در این خصوص است، در این برنامه ویژگی‌های فرهنگی شهرستان با آموزش سفال، تقویت باورهای مذهبی با قصه گویی با موضوع واقعه عاشورا و مضامین قرآنی و تقویت استعدادهای فردی با اجرای میز خلاقیت و مار و پله اخلاقی، مورد توجه قرار گرفت.

طیبه السادات رضویان – مدیر فرهنگسرای شهید همت شهرداری شهرضا نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا اظهار کرد: هدف از برگزاری این برنامه ایجاد نشاط اجتماعی و شادابی کودکان، ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارج نهادن به جایگاه ویژه کودکان در کانون خانواده است.

وی ادامه داد: فرهنگسرای شهید همت شهرداری با ثبت ۷ باشگاه کتابخوانی و ایجاد کتابخانه اختصاصی کودک و نوجوان با یک هزار و ۵۰۰ جلد کتاب، در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش کرده و لازم است اینگونه امکانات در برنامه‌هایی از این نوع به جامعه کودکان شهرستان معرفی شود.

کد خبر 322744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.