روحانیت شیعه همیشه پیشتاز هستند

آمار شهدای روحانی در استان اصفهان 590 نفر است و این امر مظلومیت روحانیون را نشان می دهد که بعضی فکر می کنند آنها در جنگ حضور کمی داشته اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نشست خبری  آیت الله طباطبایی نژاد به مناسبت نهمین اجلاسیه شهدای روحانی استان اصفهان عصر امروز یکشنبه 16 مهر ماه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار گردید. در این مراسم، آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری این اجلاسیه گفت: از آنجا که شهدای روحانی مظلوم واقع شده اند تصمیم به برگزاری نهمین اجلاس شهدا و ایثارگر روحانی گرفتیم و  باید اطلاعات شهدای روحانی هم در کتاب ثبت شود که آیندگان بدانند روحانیت شیعه این ارزش و عظمت را داشته که هر کاری به مردم بگویند، خود پیشتاز هستند.
وی افزود:اصفهان دارای ۵۹۰ شهید و ایثارگر روحانی است که شامل شهدای روحانی جبهه ، شهدای هفت تیر و مجموع شهدای ترور شده هستند و کتاب هایی هم  در وصف آنها و زندگیشان به چاپ رسیده است. رئیس ستاد کنگره شهدای روحانی افزود: حدود ۳۰ هزار روحانی در استان اصفهان و ۴ هزار و ۵۰۰ روحانی در کل کشور وجود دارد که آمار شهدای روحانی در استان اصفهان 590 نفر است که  فرزندان این روحانیون شامل این تعداد نمی شوند.

ایشان برگزاری این اجلاسیه را از جهت حائز اهمیت خواند که یکی از آنها مظلومیت روحانیون در این زمینه است که بعضی فکر می کنند روحانیون در جنگ حضور کمی داشته اند.

طباطبائی نژاد با اشاره به اینکه عظمت روحانییون شیعه به پیش قدم بودن آنها است، گفت: آنها در همان راهی که امیر المومنین(ع) پیش رفته است ، قدم بر می دارند و هیچ راهی را تا خودشان نرفته باشند به مردم توصیه نمی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطر نشان کرد: شهدای روحانی کل کشور نسبت به اقشار دیگر آمار بالایی دارند و این موضوع نشان دهنده این است که روحانیون بیش از اقشار مختلف جامعه در صحنه بودند.

امام جمعه اصفهان افزود: برای کارهای فرهنگی و مذهبی همه دولت‌ها ضعیف عمل کرده‌اند و در اختصاص بودجه‌  در این زمینه کوتاه می‌آیند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۹ هزار رو حانی در استان اصفهان وجود دارد و این در حالی است که در کشوری مانند پاکستان در سال ۸۳ حدود یک میلیون روحانی ثبت نام کرده اند.

امام جمعه اصفهان اظهار داشت: هر سال برای هر استان یک شهید به عنوان شهید برجسته سال از بین روحانیون معرفی می‌شود و امسال شهید «حسن بهشتی نژاد» به عنوان شهید شاخص استان انتخاب شد.

بنا بر این گزارش، نهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی امسال روز پنج شنبه 20 مهرماه در حسینیه ناحیه امام صادق(ع) واقع در خیابان پاسدان از ساعت 8:30 الی 11 برگزار می‌شود .

کد خبر 322564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.