از یک عمر فعالیت هنری شما متشکریم آقای بازیگر

بنیاد فیلم آمریکا جایزه افتخاری یک عمر فعالیت هنری را به جرج کلونی ۵۶ ساله اهدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایمنا، هفت ژوئن سال آینده میلادی در مراسمی در لس آنجلس از کارگردان، تهیه کننده، فیلم نامه نویس و بازیگر با سابقه هالیوود تقدیر می شود.

جرج کلونی سفیر سلابق صلح سازمان ملل متحد در سال ۱۹۶۱ در امریکا متولد شده است. او برنده دو جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم سیریانا و جایزه اسکار بهترین فیلم برای فیلم سینمایی آرگو است. او در فیلم‌های «یک روز خوب و خارج از دید»، «از طلوع تا غروب»، «ای برادر کجایی» و «طوفان کامل» که عمومأ فیلم‌هایی اکشن بودند بازی کرد و به بالاترین درجات موفقیت و شهرت رسید.

وی در سال ۲۰۰۰ به عنوان یک هنرپیشه فعال، در هالیوود معرفی شد. «اعترافات یک ذهن خطرناک» اولین فیلم بلند کلونی است که در مقام کارگردان پشت دوربین نشسته است و آخرین ساخته او به نام «سبربیکان» به تازگی در جشنواره فیلم ونیز روی پرده رفت. کلونی فیلم اخیرش را بر اساس فیلمنامه‌ای قدیمی از برادران کوئن ساخته است.

بنیاد فیلم امریکا یا ای اف آی که در سال ۱۹۶۷ به عنوان یک سازمان هنرهای ملی تأسیس شده است، امسال جایزه افتخاری خود را به جرج کلونی اهدا خواهد کرد. این سازمان با هدف حفظ میراث فیلم آمریکا، آموزش نسل بعدی فیلم‌سازان و قدردانی از هنرمندان و آثارشان ایجاد شده است.

جرج کلونی چهل و ششمین فیلم ساز هالیوودی است که این جایزه را طی مراسمی که در لس آنجلس و با حضور بزرگان سینمای هالیوود برگزار می شود دریافت خواهد کرد./

کد خبر 322531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.