حمام روستای سفتجان فریدن مرمت و بازسازی می شود

فریدن - سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریدن گفت: مرمت و بازسازی تعدادی از آثار تاریخی این شهرستان در حال اجرا است.

محمود سلیمی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن،  با بیان این که ۱۴۰ اثر تاریخی در شهرستان موجود است، ادامه داد: از این تعداد ۲۰ اثر  به ثبت رسیده است و برای ۱۰ اثر تاریخی دیگر نیز پرونده تشکیل شده است که امیدواریم در پایان سال جاری به ثبت برسند.

وی عنوان کرد:محوطه سازی مدرسه سنگی و موزه مردم شناسی شهرستان فریدن با هزینه بالغ بر ۲میلیارد ریال در حال انجام است.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریدن از مرمت کلیسای روستای سواران شهرستان فریدن با هزینه ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: مرمت و محوطه سازی کوشک  روستای بلمیر با هزینه ای بالغ بر ۱۰۰ میلیون ریال و نیز مرمت حمام  روستای سفتجان این شهرستان با هزینه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال  از تابستان سال جاری آغاز شده است و تاکنون ادامه دارد.

سلیمی با تاکید بر لزوم اجرای  طرح مرمت اضطراری آثار تاریخی شهرستان گفت: محوطه ها و تپه های باستانی  نیز نیاز به کاوش دارند تا بتوان با تعریف سایت موزه از آن ها ظرفیت های گردشگری منطقه را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعیین حریم و نمونه برداری از تپه پاش قلعه این شهرستان نیز با هزینه  ۴۰۰میلیون ریال  در حال انجام است.

سلیمی خاطر نشان کرد:  بودجه این اقدامات از اسناد خزانه ریاست جمهوری  است که توسط سازمان میراث فرهنگی در اختیار شهرستان ها قرار داده شده است.

کد خبر 322509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.