تفکر هنر برای هنر به رشد فکری جامعه کمک می‌کند

داور دهمین رویداد فرهنگی هنری فتوواک در اصفهان گفت: تفکر هنر برای هنر به اتحاد نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایمنا، رویداد جهانی فتوواک که دهمین دوره خود را امسال با شرکت ۲۵ شهر در کشور و با محوریت اصفهان برگزار می کند، عصر روز گذشته در میدان نقش جهان اصفهان و با حضور بیش از ۳۰۰ عکاس اصفهانی آغاز به کار کرد.

علی غفوری که از عکاسان برجسته و صاحب سبک در کشورمان است به عنوان یکی از اعضای هیئت داوران رویداد فتوواک به اصفهان آمده تا به داوری درخصوص آثار دریافتی ازسوی عکاسان اصفهان بنشیند.

او در اینباره به خبرنگار ایمنا گفت: فتوواک یک رویداد جهانی است که در سال جاری در ۲۵ شهر کشور و با موضوع آزاد برگزار شد که در اصفهان به عنوان یکی از کلان شهرهای ایران نیز با حضور حدود ۱۵۰ عکاس فعال در مسیر عمارت عالی قاپو در میدان نقش جهان تا کاخ هشت بهشت صورت پذیرفت.

علی غفوری با اشاره به شعار «تحول، اتحاد و عکاسی آگاهانه» برای رویداد فتوواک، افزود: در زمینه فعالیت هنری، دو مبحث هنروری جامعه و دیگری هنر برای هنر وجود دارد و من همراه با پارسا باقری که مسئوولیت دهمین رویداد فرهنگی هنری فتوواک در اصفهان را بعهده دارد، در موسسه فرهنگی هنری هنردا، مدتهاست که بحث هنر برای هنر را انتخاب کرده و به آن می پردازیم.

هنر برای هنر، هنر برای رشد ما انسانهاست، در هنر برای هنر کار سفارشی انجام نمی دهیم و برعکس آن چیزی که امروز در جامعه اتفاق می افتد که هنر را به سمت نیاز سوق داده اند و برای رفع نیازشان به فعالیت هنری می پردازند.

این عکاس مدرس صاحب سبک گفت: در مبحث هنروری جامعه، هنرمند و مخاطب وجود دارد، ولی در مبحث هنر برای هنر، فقط هنر و هنرمند هستند و هنرمند، کاری به مخاطب ندارد یعنی نظریه های ذهنی اش را روی کاغذ یا در اثر هنری اش مانند عکس اجرا می کند و مخاطب آن را می بیند و ممکن است مخاطب آن را بپسندد و تأیید کند و لذت می برد، درعین حال به رشد فکری و بصری مخاطب از لحاظ نگاه حرفه ای کمک می کند.

غفوری ادامه داد: آموزشگاه هنردا، تنها آموزشگاهی است که در ۳۰ جلسه عکاسانی در سطح جهانی تربیت می کند که آثارشان در معروف ترین سایت های عکاسی جهان قرار دارد. این عکاسان در این نوع از آموزش همه قوانین جهانی عکاسی را فرامی گیرند و تحت مولفه هنر برای هنر که به رشد جامعه و رشد فکری و هنری جامعه کمک می کند و سبکهای جدیدی را می آفریند قرار می گیرند. همانطور که خود من نیز سبک عکاسی حجاب را به ثبت رسانده ام.

وی به موضوع اتحاد در تفکر هنر برای هنر اشاره کرد و خاطرشان ساخت: ما به تفکر هنر برای هنر با تعصب نگاه نمی کنیم، اما اعتقاد داریم که این تفکر، اتحاد می خواهد و سعی می کنیم با اتحاد، تفکر هنر برای هنر را در هنر امروزمان که هنر روزمرگی است و اصلاً خلاقیت ندارد و به رشد هنر فکر نمی کند گسترش دهیم./

کد خبر 322498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.