بیش از 50 کشته و زخمی در انفجار انتحاری پاکستان/داعش مسئولیت انفجار را بر عهده گرفت

داعش در بیانیه‎ای مسئولیت انفجار تروریستی بلوچستان واقع در جنوب غربی پاکستان را که 18 کشته و 40 زخمی بر جای گذاشت، بر عهده گرفت.

خبرگزاری ایمنا- گروه سیاسی- به نقل از العالم. یک عامل انتحاری روز پنجشنبه خود را در نزدیکی یک زیارتگاه از اماکن مذهبی متعلق به شیعیان در ایالت بلوچستان در جنوب غرب پاکستان منفجر کرد که در این حادثه انتحاری 18 نفر کشته و 40 نفر نیز زخمی شده اند. به گزارش منابع محلی، این انفجار در نزدیکی زیارتگاهی موسوم به «فتح پور شریف» در منطقه  «جَهل ماگسی» در ایالت بلوچستان رخ داد .یک افسر پلیس هم زمانی که قصد داشت مانع بمب گذار انتحاری شود، کشته شد. گروه تروریستی داعش بامداد روز جمعه با صدور بیانیه ای مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت.

پاکستان پس از ایران دومین کشور دارای جمعیت شیعه (حدود 20 درصد از کل جمعیت )در جهان است. بقیه جمعیت پاکستان را مسلمانان اهل سنت، مسیحیت، هندوئیسم، یهودیها، سیکها، زرتشتی‌ها، احمدی‌ها و آنیمیست‌ها (که عمدتاً کالاش‌های چیترال هستند) تشکیل می‌دهند. تعداد کمی بودایی نیر در آمار پاکستان وجود دارند. در دهه‌های اخیر خشونت‌های فرقه‌ای علیه شیعیان به کشتار و آزار آنان در پاکستان منجر شده است. 

کد خبر 322229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.