گردشگران در حفظ نظافت با  نیروهای خدماتی روستای ابیانه همکاری کنند

نطنز- دهیار ابیانه گفت :با توجه به فرارسیدن ایام عزاداری و توزیع نذورات ؛ گردشگران با دهیاری در مورد حفظ نظافت و پاکیزگی معابر همکاری کنند.

محمد عادلی دهیار ابیانه در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز گفت: مجموعه دهیاری ابیانه همگام با عزاداران حسینی تمهیدات ویژه‌ای برای حفظ نظافت و پاکیزگی معابر روستا در  دهه اول محرم و عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورا اندیشیده است.

آقای عادلی افزود: مجموعه دهیاری طبق روال گذشته همزمان با فرا رسیدن این ایام و همگام با عزاداران حسینی نیروهای خدماتی خود را برای خدمت رسانی به مردم آماده کرده است.

وی بیان کرد: دهیاری تلاش خود را جهت همکاری هرچه بیشتر با مساجد، هیئت های عزاداری  به کار می بندد تا مراسم امسال هرچه باشکوه تر برگزار گردد. 

وی در راستای فرهنگ سازی در حفظ محیط زیست  به عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در امر نذورات در این ایام در حد امکان  و پرهیز از رها کردن ظروف نذورات در معابر و جوی ها ی آب  اشاره کرد و افزود در این راستا دهیاری ابیانه با اقدام به توزیع کیسه های مخصوص جمع آوری زباله در بین هیات های عزاداری و محل های ارایه نذورات، تخلیه و انتقال منظم زباله ها و در نظر گرفتن سطل زباله یا امکاناتی برای جمع آوری زباله در محل توقف نخل ها و محل های اصلی توقف هیات های عزاداری، برنامه ویژه‌ای برای  تنظیف معابر در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی دارد.

وی با تشکر از همشهریان گرامی به دلیل همکاری با دهیاری در سنوات گذشته، از تمام همشهریان و صاحب نذورات خواست ضمن همکاری با نیروهای خدماتی دهیاری از پراکندن ظروف یکبار مصرف و زباله ها بر روی زمین در محل توقف نخلها، دسته جغجغه زنی. طلوع و سایر مراسم و همچنین در محل پخش غذاهای نذری خودداری نمایند و  در این ایام با حفظ نظافت و زیبایی روستا، دهیاری را در ارایه خدمات بهتر و ارزنده تر  یاری نمایند.

وی همچنین با تشکر از هیات امنای مساجد و هیات های عزاداری به دلیل توجه به مسائل زیست محیطی، بهداشتی و ایمنی بر لزوم توجه به بهداشت در تهیه و توزیع غذا و نذورات و همچنین توجه به مسایل ایمنی به خصوص در زمینه پیشگیری از وقوع حریق و آتش سوزی تاکید کرد.

کد خبر 321420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.