استمرار پدیده کاهش جمعیت و  افزایش مهاجرت در فریدن

فریدن- فرماندار فریدن گفت: این شهرستان در طی سال های اخیر با پدیده کاهش جمعیت و افزایش مهاجرت روبرو بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، کمال رضایت در جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان فریدن که با حضور مدیر کل ثبت احوال استان برگزار شد، اظهار داشت:  بر اساس آمار ارائه شده در فاصله سال های ۹۰ تا ۹۵ متاسفانه شهرستان با کاهش جمعیت و افزایش مهاجرت روبرو بوده است.

وی ادامه داد:  جمعیت جوان ، فعال و کارآمد شهرستان به دلیل نداشتن شغل از شهرستان مهاجرت نموده اند که این موضوع یکی از معضلات منطقه است.

رضایت در ادامه با تاکید بر نقش نهاد ثبت احوال در شناسایی هویت مردم به کمبودها و کاستی های ادارة ثبت احوال شهرستان فریدن اشاره کرد و افزود:  با وجود آن که فریدن از جمله شهرستان های با قدمت استان  است اما متاسفانه بسیاری از ساختمان های اداری آن از جمله ساختمان ثبت احوال فرسوده و در حال تخریب  است.

فرماندار فریدن  با تاکید بر ضرورت تعامل بیشتر برای رفع کمبودهای اداره ثبت احوال  گفت:  انتظار داریم ثبت احوال استان تجهیزات و امکانات لازم را در اختیار اداره شهرستان قرار دهد تا پرسنل این اداره بتوانند همانند گذشته به نحو مطلوب پاسخگوی مراجعان باشند.

در این جلسه میری رئیس اداره ثبت احوال شهرستان با ارائه گزارشی جامع از ثبت وقایع حیاتی شهرستان  از کسب رتبه برتر ثبت احوال فریدن در استان در زمینه ثبت شاخص وفات و ولادت  خبر داد و گفت:  این اداره همچنین در انجام طرح پایش تعویض شناسنامه های نمونة قدیم (به تعداد ۶ هزار جلد) و کارت های ملی موفق به کسب رتبه اول استان شده است.

کد خبر 321394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.