رفع بیکاری نیاز به جهاد همه جانبه دارد

مشاور فرماندهی کل قوا رفع بیکاری را یکی از خواسته های مقام معظم رهبری دانست و راه حل آن را نیز جهاد همه جانبه برشمرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار حسین دهقان در مراسم تجلیل از رزمندگان، جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدای هشت سال دفاع مقدس با اشاره به مراسم پرشکوه بدرقه پیکر مطهر شهید محسن حججی اظهار داشت: امروز نیز برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب و از سوی مردم ثبت شد و این شکوه حضور نشان داد که مردم ما از ابتدای انقلاب تا کنون بر یک مسیر ثابت، قدم برمی‌دارند.

وی در ادامه افزود: جامعه ایرانی در تمام سال‌های انقلاب با بصیرت، آگاهی، دشمن‌شناسی و اقدام به موقع توانسته خطرات را از خود دفع کرده و به تکلیف خود عمل کند.

وزیر سابق دفاع با طرح سؤالی در رابطه با ویژگی‌های قرآنی یک جامعه اسلامی بیان داشت: مهم‌ترین ویژگی جامعه اسلامی از منظر قرآن، همراهی با سیره حضرت محمد(ص) و اجرای آیه شریفه «اشداء علی‌الکفار رحماء بینهم» در رفتار خود است.

مشاور فرماندهی کل قوا همچنین تأکید کرد: در جامعه ایرانی در طی این سال‌ها، ویژگی‌های مذکور همیشه جاری بوده و همگامی مردم، حضور و وحدت کلمه آن‌ها علیه دشمن موجب پایداری این جامعه شده است.

وی اذعان کرد: دشمن‌شناسی، بصیرت، عمل به هنگام و اتکا و استقامت بر سر باورها در بین ملت ایران باعث شده تا هر کسی به سلیقه خود، دشمن را تعریف نکند و اخلالی در حرکت جامعه ایجاد نشود.

به گفته دهقان چنین جامعه‌ای، لقب «زنده» به خود می‌گیرد و چنین جامعه‌ای، همیشه با تشخیص دسیسه‌های دشمن، همیشه خود را درگیر با دشمن دیده و در فکر نبرد علیه این دسیسه‌ها خواهد بود.

وی متذکر شد: تا زمانی که در راه اسلام بمانیم، عدالت‌خواه باشیم، با مستکبرین ستیز کنیم و علیه سلطه‌گران موضع بگیریم این دسیسه‌ها وجود خواهد داشت و معرکه‌ای برپا خواهد شد.

وزیر سابق دفاع در ادامه تصریح کرد: هر ملتی حول یک محور اجتماع کرده و به غایتی فکر می‌کند؛ مفهوم مرکزی ملت ما نیز تفکر اسلام و اهل‌بیت است و این تفکر در کنار دو رأس مهم دیگر، یعنی رهبری و مردم به جامعه ما معنی می‌دهد.

مشاور فرماندهی کل قوا اذعان کرد: این باورها باید به وسیله حکومت به مرحله عمل برسند و زمانی که ارتباط این سه رأس، به طور هماهنگ و بر پایه اعتماد و پذیرش عمومی برقرار بماند جامعه در مسیر صحیحی حرکت خواهد کرد.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی اضافه کرد: در آن زمان تمامی جبهه کفر علیه نظام نوپای اسلامی قرار گرفت تا مفهوم جمهوری اسلامی شکل نگیرد و این نظام، الگویی برای سایر ملت‌ها نشود.

دهقان خاطرنشان کرد: در آن زمان، تنها یک قشر خاص به جبهه‌ها رهسپار نشده و همه اقشار، اصناف و در سنین مختلف به میدان نبرد آمدند و حول محور ولایت، علیه ظلم به پا خواستند.

وی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس به رغم نبود امکانات و آموزش‌های پیشرفته، بهترین فرماندهان نظامی در مدتی کوتاه تربیت شدند و جبهه‌ها نیز با کمک‌های خودجوش مردمی اداره شد.

وزیر سابق دفاع تأکید کرد: در حال حاضر نیز نظام ما در عرصه‌های مختلف با دسیسه‌های دشمن روبروست که یکی از میادین جنگ در عرصه اقتصاد ایجاد شده است.

مشاور فرماندهی کل قوا ادامه داد: برای مثال، معضل بیکاری به یکی از چالش‌های جدی دولت تبدیل شده و رفع آن نیز به تنهایی از توان دولت خارج است.

وی در پایان بیان داشت: برای رفع این معضل نیز همانند دفاع مقدس، باید همه به میدان بیایند و با عزم ملی، در صدد رفع معضل بیکاری باشند.

کد خبر 321313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.