اعلام آمادگی بیش از ۲۰۰ محل برای اسکان مسافرین مراسم تشییع شهید حججی در نجف‌آباد

مسؤول کمیته تشکل‌های مردمی ستاد تشییع شهید حججی گفت: تاکنون برای اسکان میهمانان این مراسم حدود ۱۴ حسینیه، ۱۴۰ منزل، حدود ۴۸ مدرسه و همه مراکز اجتماعی شهرستان آماده پذیرایی از میهمانان هستند.

به گزارش گروه پایداری خبرگزاری ایمنا، حسن قیصری اظهار کرد: تاکنون برای اسکان میهمانان مراسم تشییع و تدفین شهید حججی حدود ۱۴ حسینیه، ۱۴۰ منزل، حدود ۴۸ مدرسه و کلا مراکز اجتماعی شهرستان آماده پذیرایی از میهمانانی هستند که در شهر نجف‌آباد برای مراسم تشییع حضور پیدا می‌کنند.

وی از نحوه اطلاع‌رسانی میهمانان از محل‌های اسکان نیز افزود: برای این منظور کمیته اسکان مراسم تشییع در نظر گرفته‌شده که در نزدیک محل برگزاری مراسم تشییع مستقر است و با اطلاع‌رسانی صورت گرفته در مراسم تشییع میهمانان می‌توانند به کمیته اسکان مراجعه کنند و در بخش‌های مختلفی که پیش‌بینی مستقر شوند که تا این زمان تقاضاهایی از شهرهای قم، همدان و شیراز برای اسکان به دست ما رسیده است.  

مسؤول کمیته تشکل‌های مردمی ستاد تشییع شهید حججی درباره برنامه‌های مراسم تشییع نیز بیان داشت: در روز تشییع مراسم مداحی و سخنرانی در میدان بسیج انجام می‌شود و بعد در طول مسیر برنامه عزاداری در نظر گرفته‌ شده که تا محل جنت‌الشهدای نجف‌آباد که محل دفن شهید است؛ نماز میت توسط حجت‌الاسلام حسناتی بر پیکر پاک این شهید اقامه خواهد شد، امشب نیز بلافاصله بعد از اینکه مردم نجف‌آباد پیکر این شهید را دریافت کردند در حسینیه فاطمه الزهراء مراسم وداع برگزار می‌شود.

قیصری درباره پیش‌بینی تعداد شرکت‌کنندگان در این مراسم نیز افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که توسط مردم و مسؤولان برای این مراسم دیده شده پیش‌بینی بیش از ۵۰۰ هزار جمعیت است که امیدواریم با تلاش‌های یک ماهه این مراسم در شأن این شهید برگزار شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از ابتدای اعلام مراسم تشییع که در مرحله‌ای به تعویق افتاد، تعداد ۱۲ کمیته فعال در شهرستان نجف‌آباد تشکیل شد و برای این مراسم تعداد ۴۴ موکب در طول مسیر تشییع و در ورودی‌های شهر به صورت پراکنده برنامه ریزی شده است.

منبع:فارس

کد خبر 321144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.