رشد ۱۶ درصدی مقالات ISI در دانشگاه اصفهان/۴۱ عنوان کتاب در سال گذشته توسط هیئت علمی چاپ شد

رییس دانشگاه اصفهان با اشاره به چاپ ۴۱ عنوان کتاب از سوی اعضای هیئت علمی این دانشگاه گفت: سال گذشته تعداد ۹۷۶ مقاله آی اس آی از دانشگاه اصفهان به چاپ رسیده است که نشان از رشد ۱۶ درصدی در بخش مقالات بین المللی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هوشنگ طالبی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر پانزده هزار دانشجو در مقاطع مختلف در دانشگاه اصفهان مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: امسال چهار هزار و ۴۰۰ دانشجوی جدیدالورود از طریق کنکورهای سراسری در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری جذب دانشگاه اصفهان شدند.

وی ادامه داد: ۲۰۰ دانشجوی جدیدالورود امسال از دیگر دانشگاه های کشور به عنوان مهمان در دانشگاه اصفهان ثبت نام شدند.

رییس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه ۵۱ درصد دانشجویان این دانشگاه در بخش تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیلند، افزود: ۲ هزار ۲۴۴ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری و ۲ هزار ۱۵ دانشجوی دانشگاه اصفهان در مقطع کارشناسی هستند.

ارائه پنج رشته جدید بصورت مجازی در دانشگاه اصفهان

طالبی از ارائه رشته های جدید در دانشگاه اصفهان خبر داد و تصریح کرد:  دانشگاه اصفهان برای اولین بار در رشته کارشناسی زبان روسی دانشجو پذیرفته که از بهمن ماه سال جاری ارائه می شود.

وی درخصوص رشته های جدید در مقطع کارشناسی ارشد گفت: ۶ رشته جدید شامل تفسیر علوم قرآن، امام شناسی ائمه، علوم شاختی، برنامه ریزی درسی، مشاوره با گرایش توانبخشی و علوم اقتصاد با گرایش تجارت و علوم الکترونیک برای اولین بار در این دانشگاه دانشجو پذیرفته است.

رییس دانشگاه اصفهان ادامه داد: همچنین رشته های بیوشیمی و علوم کامپیوتر گرایش شبکه در مقطع دکتری در سال جاری اضافه شده است.

وی همچنین از ارائه پنج رشته جدید بصورت مجازی در دانشگاه اصفهان خبر داد و گفت: این رشته ها شامل زبان و ادبیات فارسی، مطالعات زنان، حقوق زن در اسلام و زن در خانواده و رشته های آموزش زبان انگلیسی و حقوق خصوصی در مقطع کارشناسی ارشد است.

دانشگاه اصفهان در لیست دانشگاه‌های برتر جهانی

طالبی به کسب رتبه های برتر داخلی و خارجی دانشگاه اشاره کرد و افزود: سال گذشته به لحاظ علمی سال پربار و خوبی برای دانشگاه بود و در رتبه بندی های مختلف دانشگاه اصفهان در زمره برترین ها در داخل و خارج از کشور قرار گرفت.

وی افزود: در نظام رتبه بندی لایدن هلند رتبه دانشگاه اصفهان از ۸۲۱ به ۷۹۶ ارتقا یافت و برای اولین بار این دانشگاه در لیست دانشگاه ای برتر تایمز قرار گرفت

وی تاکید کرد: در رتبه بندی تایمز در بین دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت رتبه ۱۲ را کسب کردیم و از نظر لایدن رتبه ۲۶۹ آسیا و از نظر تایم رتبه ۲۰۱ تا ۲۵۰ آسیا هستیم. در رتبه‌بندی راند نیز جزو ۱۳ دانشگاه برتر ایران هستیم که این رتبه‌بندی‌ها حاصل فعالیت آموزشی و پژوهشی دانشگاه است. 

رییس دانشگاه اصفهان ادامه داد: همچنین در نظام رتبه بندی راند روسیه دانشگاه اصفهان جزو ۱۳ دانشگاه برتر معرفی شد.

وی همچنین از ایجاد مرکز خیرماندگار با هدف نهادینه کردن وقف برای علم، اجرای طرح تکنولوژی آب شیرین‌کن به صورت آزمایشگاهی در دانشگاه و رویکرد جدید دانشگاه‌ها برای جذب نخبگان خبر داد.

طالبی با بیان اینکه رتبه های بدست آمده حاصل فعالیت آموزش و پژوهش است، تصریح کرد: در تابستان گذشته حدود ۲ هزا نفر از دانشگاه اصفهان فارق التحصیل شدند و تعداد هزار ۲۶۴ مقاله فارسی و ۹۷۶ مقاله آی اس آی از دانشگاه اصفهان به چاپ رسیده است که نشان از رشد ۱۶ درصدی در بخش مقالات بین المللی دارد.

وی با بیان اینکه هر عضو هیئت علمی ما به طور متوسط ۱.۵ مقاله ISI در سال ۹۵ چاپ کرده است، تاکید کرد: ۲۰ درصد مقالات یعنی تعداد ۱۹۴ مقاله با مشارکت محققین و شرکت های دانش بنیان خارجی با دانشگاه اصفهان صورت گرفته است.

۳۴ نشریه در دانشگاه اصفهان فعال هستند

طالبی خبر داد: در حال حاضر ۳۴ نشریه در دانشگاه فعال هستند که ۲ نشریه آی اس آی هستند.

رییس دانشگاه اصفهان گفت: ۴۱ عنوان کتاب در سال گذشته توسط هیئت علمی دانشگاه اصفهان چاپ شده است.

وی با تاکید بر اینکه چاپ مقالات تنها جنبه تئوری نداشته بلکه به تولید محصول هم رسیده است، افزود: ۱۰ محصول فناورانه از طرف این دانشگاه در سال گذشته به ثبت رسیده است.

وی  اعلام کرد: دانشگاه اصفهان سال گذشته ۲۵ مورد پذیرش پسادکتری داشته است که ۸ مورد غیر ایرانی بودند.

طالبی با اعلام اینکه ۱۶۷ پروژه جدید در سال گذشته منتج به قرارداد شدند، افزود: در بحث پروژه های کلان رویکرد دانشگاه توجه به مسائل مهم جامعه مانند محیط زیست و مشکلات آب است.

رییس دانشگاه اصفهان گفت: در سال گذشته فعالیت آموزشی منجر به ارتقای اعضای هیئت علمی شده و از ۶۵۰ عضو هیئت علمی این دنشگاه، ۱۸۰ ورد درخواست ارتقا ثبت شد که با ۱۲۶ مورد ارتقا موافقت شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۹۰ استاد تمام و ۲۲۰ دانشیار در دانشگاه در حال ارائه خدمت هستند.

طالبی ادامه داد: در کنار فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه که وظیفه اصلی دانشگاه است و با توجه به رویکرد جدید دانشگاه و ورود به دانشگاه نسل سوم و همچنین با درنظر گرفتن یادگیری کسب و کار در پی ارائه خدمت به جامعه هستیم.

وی افزود: در همین راستا، ایجاد مراکز مشاوره در مرکز شهر، ارائه مشاوره های علمی مانند مرکز آماری دانشگاه و برگزاری مشاوره و هدایت انتخاب رشته تحصیلی از فعالیت های عمده دانشگاه محسوب می شود.

طالبی خبر داد: در تابستان گذشته برای دومین سال متوالی مرکز انتخاب و هدایت رشته تحصیلی دانشگاه اصفهان توانست پاسخگوی ۸۰۰ مورد مراجعه باشد.

بیش از ۳۲ هزار متر مربع پروژه عمرانی در دانشگاه کلید خورد

رییس دانشگاه اصفهان دیگر فعالیت های دانشگاه اصفهان را برگزاری آزمون های آزاد و برگزاری تک دوره های کارگاهی اعلم کرد.

وی همچنین گفت: دشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه مادر عهده دار نظارت کیفیت مراکز و دانشگاه های استان است.

طالبی در خصوص فعالیت های عمرانی دانشگاه گفت: سال گذشته بیش از ۳۲ هزار متر مربع پروژه عمرانی در دانشگاه کلید خورد که ۲۷ هزار متر مربع ان تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی تاکید کرد: این پروژه های عمرانی بدون حمایت مالی دولت اجرا شده است و حدود ۴۰ میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

رییس دانشگاه اصفهان همچنین اضافه کرد: ۳۹ مورد تعمیرات اساسی شامل ۳۰ هزار مترمربع در دانشگاه صورت گرفته است ک در این میان عمده تعمیرات در بخش خوابگاه های داشجویی بوده است.

وی خبر داد: سال آینده دانشگاه اصفهان مجریبرگزاری المپیاد ورزش دانشگاههای سراسر کشور است.

دانشگاه اصفهان بیش از ۲۰۰  دانشجو از اتباع خارجی دارد

وی با بیان اینکه ۱۹۱ دانشجو از اتباع خارجی داریم، افزود: از منطقه بصره عراق ۲۰ نفر دانشجوی جدید پذیرفتیم و در حال حاضر بالای ۲۰۰ نفر دانشجو اتباع بیگانه داریم. 

طالبی با اشاره به فعالیتهای فرهنگی و دانشجویی گفت: امسال در اردیبهشت ماه انتخابات شورای صنفی دانشگاه برگزار شد همچنین در سال گذشته بیش از ۸۵۰ هزار تن غذا در دانشگاه توزیع شده است و بیش از ۳.۵ میلیارد تومان وام دانشجویی به دانشجویان پرداخت شده است. 

وی همچنین خبر داد: 3 هزار و 300 دانشجوی دختر و 2 هزار و 900 دانشجوی پسر در خوابگاههای دانشگاه اصفهان اسکان دارند.

رییس دانشگاه اصفهان با اشاره به اهمیت علوم انسانی افزود: علوم انسانی در ایران دارای ارزش است، اما یافته‌های علوم انسانی محبوس می‌شد، اما ما مقالات علوم انسانی را در مجلات بین المللی به چاپ رساندیم و مسائل علوم انسانی خود را به جهانیان نشان دادیم و با این امر واقعیت‌های ارزشی‌مان را به نمایش گذاشتیم.

طالبی با اشاره به جایگاه بین المللی این دانشگاه و تفاهم‌نامه‌های همکاری با دیگر دانشگاه‌ها افزود: سال گذشته چندین هیئت از دانشگاه‌های مختلف به کشور ما سفر کردند و به دانشگاه اصفهان نیز آمدند همچنین هیئت ایرانی شامل ۱۲ نفر از همکاران ما در سال جاری به شیامن و گوانگجو چین سفر کرده‌اند. از مهر امسال نیز دو نفر از اعضای هیئت علمی به دانشگاه‌های کیامن و گوانگجو اعزام شدند و دو نفر نیز از این دو دانشگاه به اصفهان خواهند آمد.

سومین نشست دانشگاههای برتر با حضور دانشگاه اصفهان در مسکو برگزار می شود
وی افزود: قرار است پنجم ابان ماه سومین نشست دانشگاههای برتر با ۱۹ دانشگاه عضو اتحادیه دانشگاهها در مسکو روسیه برگزار شود که دانشگاه اصفهان نیز دراین همایش شرکت خواهد کرد. 
رییس دانشگاه اصفهان در خصوص بودجه پژوهشی دانشگاه گفت: حدود ۱۸۰ میلیارد تومان بودجه دانشگاه است که از این مبلغ حدود ۳۲ میلیارد تومان بودجه پژوهشی سال جاری بوده و بیش از ۸۰ درصد طرح‌ها نیز به نتیجه نهایی رسیده و خاتمه یافته است. 

طالبی با اشاره به قرارداد این دانشگاه با مجتمع فولاد مبارکه تصریح کرد: این قرارداد که برای انجام خدمات و تحقیقات است نوید این را می دهد که حرکت خوبی در ارتباط صنعت و دانشگاه صورت بگیرد. 

وی درخصوص بدهی دانشگاه گفت: ما در سال ۹۲ بدهی عمده‌ای داشتیم اما تا سال ۹۵ این بدهی‌ها پرداخت شد و بدهی عمده دیگری نداریم البته یک بدهی عمده به شهرداری داشتیم که سال گذشته با طرحی که دولت داد به صورت صکوک بدهی اعلام و دولت به صورت صکوک پرداخت کرد. 

رییس دانشگاه اصفهان درخصوص پارک علم و فناوری دانشگاه اصفهان افزود: در حال رایزنی با شهرک علمی و تحقیقاتی هستیم و در این راستا رشد خوبی داشتیم حتی در سال گذشته به یک واحد فناور رسیدیم که بسیار فعال هستند و عموما این مراکز توسط فارغ التحصیلان ایجاد و در حال فعالیت هستند. 

کد خبر 320836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.