مهر فصل رویش و آغاز است/ لزوم بهره مندی تربیتی از تقارن سال تحصیلی با محرم و دفاع مقدس

بوئین میاندشت - فرماندار بوئین میاندشت گفت: تقارن سال تحصیلی جدید با هفته دفاع مقدس و ماه محرم یک فرصت بی نظیر برای تقویت باورهای مذهبی و ملی دانش آموزان است.

ماشالله طحانیان زاده در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان بوئین میاندشت، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت:  علم و علم آموزی همواره  ارزشمند  بوده است.

وی با بیان این که آینده و پیروزی یک ملت در سایه خرد و علم است، عنوان کرد: آموزش و پرورش مهم ترین بستر علم آموزی و نیز تربیت پذیری است.

 فرماندار بوئین میاندشت با تبریک سال تحصیلی جدید به دانش آموزان و معلمان گفت: همه وظیفه داریم برای دست یابی به ایرانی مقتدر و آگاه  تمام تلاش خود را در مدارس به کار ببندیم.

مهر فصل رویش و آغاز است

وی تاکید کرد: علم آموزی و کسب دانش حق همه انسان هاست بنابراین تلاش شود همه مدیران و معلمان  نگاهی یکسان به دانش آموز داشته باشند.

طحانیان زاده افزود:  نباید تفاوت های نژادی، دینی، قومی، قبیله ای و اجتماعی در محیط مدارس وجود داشته باشد و مدیران عزیز و زحمتکش دانش آموزان را به حقوق اولیه خودشان آشنا سازند.

 فرماندار شهرستان بوئین میاندشت در ادامه این گفتگو بیان کرد : مهر فصل خشکیدن، زرد شدن و ریختن نیست بلکه فصل آغاز و رویش دوباره است.

وی با تاکید بر نقش نهاد آموزش و پرورش در سلامت و پویایی جامعه افزود: اگر نظام حاکمیتی روی آموزش و پرورش سرمایه گذاری ‌کند بعدها نیاز به این همه هزینه برای شکل گیری پلیس، زندان، دستگاه کنترل و نظارت وجود ندارد.

دفاع مقدس رزمی جانانه در برابر دنیای کفر بود

طحانیان زاده در بخش دیگری از این گفتگو ضمن پاسداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: در طی هشت سال دفاع مقدس رزمندگان جانانه در مقابل دنیای کفر ایستادند و اجازه ندادند حتی وجبی از خاک جمهوری اسلامی ایران به دست بیگانگان بیفتد و این افتخار در تاریخ ۴۰۰ ساله ایران بی نظیر است.

وی با تاکید بر لزوم زنده نگه داشتن شهدای دفاع مقدس، افزود: عراق از اسفند ۵۷ تا شهریور ۵۹، ۹۸۰ بار تجاوز هوایی به ایران داشت و صدام با تحریک امریکا در شرایطی که انقلاب ما در ابتدای مسیر بود با پاره کردن قرارداد الجزایر در مقابل دوربین ها رسماً یک جنگ ناخواسته را بر ما تحمیل کرد.

نماینده عالی دولت در بوئین میاندشت ادامه داد:  این جنگ نا متعارف قرن  با تقدیم بیش از ۲۰۰ هزار شهید، ۵۰۰ هزار جانباز و ۴۲ هزارآزاده با سربلندی تمام شد.

وی ادامه داد:  اما باید هوشیار باشیم که امروز در جنگ نرم هستیم بنابراین باید از وقایع و رویدادهای تاریخی گذشته به خصوص از واقعه عاشورا عبرت بگیریم و آموزه های آن را به کار ببندیم.

لزوم آشنایی دانش آموزان با پیام های عاشورا

فرماندار بوئین میاندشت تقارن سال تحصیلی جدید با هفته دفاع مقدس و ماه محرم را یک فرصت بی نظیر برای تقویت باورهای مذهبی و ملی دانش آموزان  و مرور حقایق و عبرت های عاشورا دانست.

وی ادامه داد: آنچه که در کربلا اتفاق افتاد کار یک روز و چند روز نبود چرا که دشمن ۵۰ سال بعد از رحلت پیامبر این واقعه را برنامه ریزی کرد به طوری که محتوای دین را حذف کردند و شکل ظاهری دین را حفظ نمودند، یعنی همان اسلام آمریکایی که با گنج قارون و تخت فرعون کاری ندارد.

طحانیان زاده ادامه داد: معنی و مفهوم جدا شدن از امام این شد که بعد از واقعه کربلا فردی مثل حجاج بن یوسف سقفی  بر مردم کوفه۲۰ سال حاکم می شود و بنا بر روایات ۱۲۰ هزار سر را از تن جدا می کند.  

راهپیمایی اربعین داعشی ها را زمین گیر می کند

فرماندار بوئین میاندشت در بخش دیگری از این گفتگو با بیان این که امروز راهپیمایی اربعین حسینی بزرگ ترین نمایش شور و شعور حسینی است، اظهار داشت:  در سال گذشته در شهرستان حدود یک هزار نفر از شهروندان در مراسم پیاده روی اربعین حسینی شرکت نمودند.

وی با اشاره به این موضوع که این شهرستان قدمگاه زائرین به عتبات عالیات است، ادامه داد:  لازم است ضمن آمادگی دستگاه های اجرایی لذای استقبال از زائران زمینه حضور و اسکان آنان در مسیر را به خوبی فراهم آوریم.

طحانیان زاده افزود:  در سال گذشته به خوبی این میزبانی در مسیر و ورودی به مرکز شهرستان انجام گرفت و این رویه در سال جاری نیز باید با جدیت بیشتری صورت پذیرد.

فرماندار شهرستان بوئین میاندشت راهپیمایی اربعین را یکی از عوامل زمین گیر شدن داعشی ها دانست و گفت:  راهپیمایی اربعین سال جاری انشاالله سبب نابودی کامل داعش و تفاله های باقیمانده از آن در سوریه و عراق خواهد بود. وی تاکید کرد: این پیاده روی در اربعین امام حسین (ع) به عنوان یک حرکت توفنده باید استمرار داشته باشد.

فرماندار بوئین میاندشت در پایان، ماه محرم را بهترین فرصت برای تحول معنوی و بازگشت به ارزش های دینی و الهی دانست و بر لزوم بهره مندی حداکثری از این ایام تاکید کرد./

کد خبر 320666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.