جانبداری به صورت پیش‌فرض

نگاه ویژه و جانبدارانه به استقلال و پرسپولیس اگرچه از سوی صداوسیما و بخش بزرگی از جامعه رسانه‌ای و هواداری ایران بدیهی و طبیعی فرض می‌شود اما سال‌هاست که مایه آزار سایر رقبای لیگ برتری و البته آن دسته از فوتبالدوستانی است که تعلق خاطری به تیم‌های سرخابی پایتخت ندارند.

به گزارش ایمنا، پخش زنده دیدارهای این هفته نمایندگان فوتبال اصفهان با رقبای سرخابی از شبکه سراسری بهانه‌ای شد تا باشگاه‌های ذوب‌آهن و سپاهان با صدور یک بیانیه‌ مشترک از رویکرد تبعیض‌آمیز صداوسیما در قبال تیم‌های غیرسرخابی انتقاد کنند.

استفاده تلویزیون از کارشناسان استقلالی و پرسپولیس برای تحلیل دیدارهایی که یک طرف آن یکی از این ۲ تیم هستند یا صحبت‌های جانبدارانه مجریان و گزارشگران اگرچه از دید بخش بزرگی از طرفداران فوتبال در ایران طبیعی در نظر گرفته می‌شود اما جدای از غیرحرفه‌ای بودنش سال‌هاست که هواداران غیرسرخابی را آزار داده است.

جالب آنکه آستانه تحمل برای عکس این وضعیت اصلاً بالا نیست و برای نمونه کوچک‌ترین جانبداری گزارشگران مراکز استانها با اعتراض تند هواداران استقلال و پرسپولیس و انتقاد شدید رسانه‌های پایتخت مواجه می‌شود.

بماند که در این باره همواره بین خود سرخابی‌ها هم دعواست که صداوسیما و سایر رسانه‌ها یا نهادهای دولتی مثل وزارت ورزش بیشتر هوای استقلال را دارند یا پرسپولیس.

کد خبر 320629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.