هفته نکوداشت تیران و کرون نقطه عطفی برای این دیار شد

تیران-هفته نکوداشت شهرستان تیران و کرون نقطه عطفی برای نمایش پتانسیل ها و داشته های این منطقه به مردم شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، براساس مصوبه سال گذشته شورای فرهنگ عمومی شهرستان تیران و کرون و تایید شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان ۲۵ شهریورماه لغایت ۳۱ شهریورماه به نام هفته نکوداشت شهرستان شهرستان تیران و کرون نامگذاری شده است که امسال نخستین هفته نکوداشت این شهرستان با تعدادی برنامه متنوع در زمینه های مختلف برگزار شد.

این هفته فرصت و نقطه عطفی برای نمایش پتانسیل ها و داشته های این منطقه به مردم شد و با برگزاری نخستین هفته نکوداشت تجربه هایی برای متولیان برگزاری این برنامه بدست آمد که می توانند در سال های آینده از این تجربه ها استفاده کنند.

ستاد نکوداشت هفته شهرستان تیران و کرون به ریاست فرماندار و عضویت سازمان های مردم نهاد و ادارات شهرستان تشکیل و مسئولیت هر کمیته و نامگذاری ایام هفته انجام شد که مسئولیت دبیرخانه مرکزی این برنامه بر عهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرار گرفت.

اگرچه همکاری برخی از مسئولان شهرستان تیران و کرون در برگزاری نخستین هفته نکوداشت قابل ملاحظه نبود و بعضا در جلسات برنامه ریزی حضور پیدا نمی کردند و یا نماینده از دستگاه خود می فرستادند و یا کمبود اعتبارات را بهانه ای برای این کار تلقی کردند اما برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی تا حد توان در این هفته برگزار شد.

لزوم همکاری سازمان های مردم نهاد و سازمان های اداری در برگزاری هفته تیران و کرون

علی رحمانی فرماندار شهرستان تیران و کرون با اشاره به اینکه معرفی ظرفیت های هر منطقه و ایجاد شور و نشاط اجتماعی از مهمترین اهداف برگزاری هفته های شهرستان ها است، گفت: باید از سازمان های مردم نهاد برای برگزاری این هفته استفاده کرد و زمینه مشارکت آن ها فراهم شود.

وی با اشاره به تغییر تحولاتی که امسال در شهرستان صورت گرفت، افزود: تغییر شهرداران و دهیاران، تغییر برخی از مدیران ادارات و همچنین با توجه به اولین بار برگزاری این هفته، تصمیم گیری ها را با مشکل روبرو کرد که کیفیت کار در سال های آینده افزایش می یابد.

وی یادآورشد: هفته نکوداشت شهرها فرصتی ارزشمند برای معرفی آداب و رسوم، محصولات، توانایی ها و ظرفیت های هر منطقه است که هرچه باشکوه تر بودن این برنامه به معرفی بیش از بیش منطقه منجر می شود.

هفته نکوداشت با رویکرد ایجاد شور و نشاط اجتماعی و نگاه همه جانبه به ظرفیت ها

علی معینی، دبیر ستاد بزرگداشت هفته شهرستان تیران و کرون به وضعیت کمی و کیفی برنامه نخستین هفته نکوداشت شهرستان اشاره کرد و گفت: شناخت ظرفیت های هر منطقه توسط مردم همان منطقه و معرفی آن به بخش های دیگر کشور حائز اهمیت است و برگزاری این رخداد فرهنگی و هنری بستری برای معرفی شهرستان است که باید از این ظرفیت بیش از بیش استفاده کرد.

وی ادامه داد: در این بستر و فرصت همکاری ادارات و نهادهای شهرستان در کنار سازمان های مردم نهاد، تشکل های مردمی بسیار مهم است و باید در حد توان این ظرفیت ها بکار گیری شود تا اینکه اتفاقات خوبی رقم بخورد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه هیئت های ورزشی، موسسه های فرهنگی و هنرمندان شهرستان در این خصوص همکاری داشتند، اظهارکرد: در این هفته دو جنگ شادی با حضور هنرمندان مطرح کشوری، همایش دومینو، نخستین رسیتال، اجرای برنامه های ورزشی، اجرای برنامه های هنری و معرفی ظرفیت های فرهنگی و هنری شهرستان پیش بینی شد که در قالب های مختلف و در طول این هفته اجرا شد.

برگزاری همایش علمی و خلاقیت

این همایش که با اجرای تیم های دومینو همراه بود برنامه های جانبی از جمله اجرای تئاتر خیابانی تلخ و شیرین و اجرای موسیقی نیز داشت که کودکان و نوجوانان هنرنمایی خاصی در این بخش داشتند.

این همایش در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان تیران و کرون توسط کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع)، کانون نسل جوان فردا، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری کانون پرورش فکری انجام شد.

لزوم بستر سازی برای مشارکت تشکل های مردمی در برزگداشت هفته شهرستان

یکی از رکان موثر برای گرامیداشت هفته شهرستان و برگزاری باشکوه این برنامه همکاری و مشارکت مردم  سازمان های مردم نهاد است که باید سازمان های اداری تشکل های مردمی خود را به این عرصه دعوت کنند که امسال این موضوع کمتر از سوی ادارات شهرستان مشاهده شد.

گذشت سال به سال از این برنامه تجربه متولیان اجرایی را افزایش خواهد داد و البته بهره گیری از تجربه دیگر شهرها را نیز نباید فراموش کرد که این تجربه اندوزی ها خطا و اشتباهات مسئولان اجرای این برنامه مهم را کاهش می دهد./

کد خبر 320383

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.