فرهنگ عاشورایی، مهمترین بخش فرهنگ دینی است

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: فرهنگ عاشورایی مهمترین بخش فرهنگ دینی ماست که در آن مجموعه‌ای از معارف الهی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محسن گلابی در آیین سیاه پوشان حسینی که در حسینیه سینه زن شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: مردم شهرضا از گذشته تاکنون به دیانت و تقوا شهره بوده‌اند و آداب و رسوم دینی و مذهبی انها نیز گواه پیشنه‌ای کهن در دینداری آنها است.

وی اظهار کرد: وجود هیئات مذهبی متعدد در شهرضا نشان دهنده روحیات مذهبی آنها و ارادت خالصانه‌ای است که نسبت به اهل بیت (ع) ابزار داشته‌اند.

فرماندار شهرضا با تأکید بر ضرورت حفظ فرهنگ عاشورایی در جامعه بیان کرد: این فرهنگ مهمترین بخش فرهنگ دینی ماست که در آن مجموعه‌ای از معارف الهی وجود دارد.

گلابی تلاش برای کسب معرفت را مهمترین وظیفه عزاداران حسینی برشمرد و تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا شخصیت امام حسین(ع) و یاران ایشان را به درستی بشناسیم تا بفهمیم چه عواملی باعث شد تا ایشان به همراه اعضای خانواده و یارانشان آن حماسه بزرگ را خلق کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، هیئات مذهبی را بهترین مکان برای شناسایی و کمک به نیازمندان دانست و افزود: مسئولان هیئات مذهبی می‌توانند افراد نیازمند را شناسایی و بار حفظ کرامت و آبرو، به آنها کمک کنند.

فرماندار شهرضا همچنین اظهار کرد: موکب‌های عزاداری شهرستان که در کربلای معلی مستقر خواهد شد، یکی از اقدامات مناسب برای انتشار فرهنگ عاشورایی و ترویج معارف اهل بیت (ع) است.

گلابی اظهار کرد: این اقدام فرصت مناسبی برای معرفی فرهنگ دینی و روحیه ولایتمداری مردم شهرستان شهرضا خواهد بود.

وی بیان کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای کربلا و تبیین فرهنگ عاشورایی و فلسفه قیام اباعبدالله(ع)، وظیفه‌ای است که بر عهده همه ما قرار دارد و باید با استفاده از تمام توان و امکانات موجود انجام شود.

فرماندار شهرضا گفت: مردم در طول سالیان متمادی تاریخ عاشورا و یاد و خاطره قیام خونین کربلا را زنده نگه داشته‌اند و به همین دلیل لازم است ما نیز برای پاسداشت این فرهنگ غنی تلاش کنیم.

گلابی عنوان کرد: مردم ما باید بدانند که استقرار این موکب در کربلای معلی بدون استفاده از اعتبارات دولتی و با حمایت هیئات مذهبی انجام شده و جایگاه مناسبی برای پذیرایی و استقرار زائران اربعین حسینی شهرستان خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فاجعه منا و شهادت جمعی از زائرات بیت الله الحرام از این شهرستان، اظهار کرد: آن واقعه باید همواره به عنوان سرلوحه فعالیتهای تمامی کاروانهای اعزام کننده زائران به اماکن مقدس مذهبی باشد تا قبل از هر اقدامی نکات ایمنی و حوادث احتمالی را پیشبینی کنند.

فرماندار شهرضا گفت: زائرانی که در سفرهای مختلف به اماکن مقدس سفر می‌کنند در بسیاری از موارد با قوانین و مقررات کشور مقصد و همچنین مقررات گمرکی آشنا نیستند و به همین دلیل دچار مشکلات زیادی می‌شوند به همین دلیل لازم است اینگونه اطلاعات در قالب برشورهایی تهیه و در کلاسهای توجیهی در اختیار آنان قرار داده شود.

گلابی بیان کرد: مسئولان دفاتر زیارتی باید قبل از اعزام کاروانها و در زمان ثبت نام، اطلاعات کاملی درباره حقوق مسافران و نیز مزایای بیمه‌ای مختلفی که برای این افراد در نظر گرفته شده است را در اختیار زائران قرار دهند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی امکان جبران آن وجود داشته باشد.

کد خبر 320360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.