دفاع مقدس با فرهنگ عاشورا عجین شد/تلاش دشمن برای مخدوش کردن ذهن جوانان نسبت به آرمان ها

لنجان_سردار مصطفی شیری گفت: در گرامیداشت شهدای دفاع مقدس باید قناء محافلی که برگزار می‌شود را از نظر کمی و کیفی افزایش دهیم، چرا که دفاع مقدس تجربه‌ی درس ‌آموز است که سرمشق همیشگی ملت بزرگ ایران و الگوی موفقی در برابر چشم همه‌ی ملت‌های مسلمان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سردار مصطفی شیری در گردهمایی بزرگ رزمندگان شهرستان لنجان تقارن هفته دفاع مقدس و ماه محرم نویدبخش پیام عاشورا دانست و اظهار کرد: تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم یاداور رشادت ها و مظلومیت های رزمندگان اسلام در طول دفاع مقدس است که جای تامل دارد چراکه دفاع مقدس فرهنگ مقاومت و پایداری را در کشور نهادینه کرد و با وجود گذشت ۳۷ سال از عمر آن هنوز تازگی دارد.

وی افزود: وعده‌های خداوند و نصرت حق در پیروزی ما در دوران دفاع مقدس محقق شد و موفقیت‌های اعجازگونه و دستاوردهای بی‌نظیر رزمندگان در دوران دفاع مقدس دشمنان را وادار به عقب نشینی کرد.

این یادگار دفاع مقدس تصریح کرد: مقام معظم رهبری جنگ تحمیلی را یک گنج با ارزش دانستند چرا که پنهان بودن گنج و ارزشمند بودن آن از خصوصیات‌هایی است باعث ارزشمندش دن آن می‌شود و برای به دست آوردن آن باید تلاش کرد از این رو امروز باید تلاش شود فداکاری های هشت سال دفاع مقدس‌ که توانست یک نظام الهی و معنوی و متّکی بر تفکّر و اندیشه درست و برخاسته از ایمان را تحکیم ببخشد را برای نسل جوان تبیین کرد.


وی ادامه داد: در گرامیداشت شهدای دفاع مقدس باید قناء محافلی که برگزار می‌شود را از نظر کمی و کیفی افزایش دهیم، چرا که دفاع مقدس تجربه‌ی درس ‌آموز است که سرمشق همیشگی ملت بزرگ ایران و الگوی موفقی در برابر چشم همه‌ی ملت‌های مسلمان است.

سردار شیری اضافه کرد: زمانی که جنگ تحمیلی شروع ‌شد ملت‌ ما به فرامین رهبر خردمند و حکیم خود  برای دفاع از بقای ملی و حفاظت از ارزش‌ها و نظام سیاسی خود لبیک گفتند و ارزشمندترین سرمایه خود را که همان جان خود بود  به میدان اوردند تا در مقابل دشمن بایستند و نگذارند دشمنان به اهداف خود برسند.
وی با تاکید بر اینکه رمز بقاء و حیات ملت ما از مسیر جهاد و شهادت می‌گذرد، عنوان کرد: اگر روحیه ایثارگری در ملت ما نبود آن‌گاه ملت ما در مقابل متجاوزین سر تسلیم فرود می‌آورد و اگر ملت ما قدرتمند است و همه ملت‌ها آن را به رسمیت می‌شناسند این عظمت و اقتدار ملی ما به برکت خون شهداء است.


این یادگار دفاع مقدس، بصیرت و دشمن شناسی را لازمه جامعه امروز دانست و بیان کرد: باید دشمن را شناخت و برای از بین بردن توطئه های آن برنامه ریزی کرد و باید گفت دشمن شناسی نقش بسیار کلیدی را در ارتقای امنیت در جامعه ایفا می کند، چرا که امروز دشمن روش توطئه خود بر علیه ایران را تغییر داده و با جنگ نرم وارد عرصه شده است

وی خاطرنشان کرد: امروز هم ایثارگران، جانبازن و آزادگان با همان روحیه جهادی لبیک گوی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای هستند و از منویات ایشان پیروی می کنند و در هر نقطه ای از جهان که نیاز باشد حضوری فعال خواهند داشت و گواه این مسئله دفاع از حرم و اعزام به سوریه است که هرگاه بنده در شهرستان لنجان حضور پیدا میکنم اعلام آمادگی می کنند.

سردار شیری شهرستان لنجان را مهد دلاورمردان مرد دانست و گفت: دلاور مردان شهرستان لنجان از آغازین روزهای انقلاب و پس از آن در غائله های گنبد و کردستان و... حضور یافتند و پس از ان نیز با جان دل در دفاع مقدس شرکت کردند و در آن زمان سپاه پاسدارن جمهوری اسلامی در زرین شهر آموزش، سازماندهی و اعزام ۱۲ هزار نفر را برنامه ریزی کرد و حضور مردم شهرستان لنجان در دفاع مقدس بسیار درخشان بود.

وی اذعان کرد: امروز در کنار بحث هایی همچون پیروزی‌ها، رشادت‌ها، شجاعت‌هاو فداکاری‌هایی که بسیار مهم و غرور آفرین است، سایر اتفاقات، مسائل و مشکلات مربوط به هر دوره از جنگ، وضعیت و شرایط دشمن، فشارهای وارده بر رزمندگان اسلام و بر مردم کشور باید ارزیابی و مورد تحلیل قرار گیرد تا وقایع و حوادث جنگ، بهتر و واضح‌تر برای همگان و بخصوص نسل جدید کشور روشن شود.
سردار شیری با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس عرصه افتخار آفرینی و حماسه سازی بود، اضافه کرد: امروز جنگ ما در دنیا در حال بدلسازی است، یعنی رشادت‌ها، فداکاری‌ها و ازخودگذشتگی‌هایی که در طول هشت سال دفاع مقدس از سوی رزمندگان اسلام صورت می گرفت، دشمن داعش را طراحی کرده و به شکلی دیگر در مقابل ما قرار داده‌اند و ما نباید از چنین ظرفیتی در کشور غافل بمانیم بنابراین از این ظرفیت الهی باید استفاده کنیم.


وی با اشاره به اینک امروز تلاش دشمن برای مخدوش کردن ذهن جوانان در خصوص دفاع مقدس است، ادامه داد: دشمن وقتی به عقبه ما می‌نگرد جرات حمله به کشور را ندارد و این در حالی است که در آن زمان ما حتی از داشتن تکنولوژی ساخت سیم خاردار نیز محروم بودیم، از این رو امروز که با تلاش دانشمندان داخلی و جوانان کشور به علوم مختلف دست پیدا کرده‌ایم باید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا دچار آسیب نشویم و در این میان ایثارگران نقش مهمی را به عهده دارند.

کد خبر 320266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.