برگزاری 3000 برنامه در هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم رضوانپور معاون فرهنگی اجتماعی سپاه صاحب الزمان(ع) اصفهان با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین مأموریت‌های بسیج پرداختن به زوایای مختلف گنجینه عظیم دوران دفاع مقدس است گفت: بیش از ۳۰۰۰ برنامه مختلف در حوزه‌های گوناگون در هفته دفاع مقدس در نظر گرفته شده است که هر کدام شاخص‌هایی دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه صاحب الزمان(ع)  اصلی‌ترین برنامه در خصوص بزرگداشت هفته دفاع مقدس را رژه نیروهای مسلح دانست و در این خصوص بیان کرد: این برنامه روز جمعه در شهر اصفهان و شهرستان‌های کاشان، نجف‌آباد، شهرضا و شاهین شهر در ساعت ۸:۳۰ صبح برگزار خواهد شد و بازدید و حضور در این مراسم برای عموم مردم آزاد است.

میثم رضوانپور ادامه داد: با توجه به تلاقی هفته دفاع مقدس با دهه نخست محرم سعی شده است برخی مبانی و مفاهیم دفاع مقدس که تأثیر گرفته از فرهنگ عاشور است در غالب کاروان نمادین محرم و احتزاز پرچم مطهر حضرت سید الشهدا نمایش داده شود.

وی در رابطه با برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: برنامه ما برای روز نخست هفته دفاع مقدس برگزاری پیاده‌روی خانوادگی است که در سطح استان برگزار می‌شود و در همین راستا نهضت روشنگری وسیعی با هدف ترویج فرهنگ تمدن ساز حاکم بر دوران دفاع مقدس برنامه‌ریزی شده است که در سطح همه پایگاه‌های بسیج اجرا می‌شود؛ همچنین حضور بسیجیان برای دیدار از خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران و حضور در آسایشگاه جانبازان نیز از برنامه‌های این ستاد در هفته دفاع مقدس است.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه صاحب الزمان(ع) با بیان اینکه برنامه شب شعر و خاطره‌گویی هم از برنامه‌هایی است که در هفته دفاع مقدس در مقیاس استانی برگزار می‌شود افزود: انسان محوری‌ترین نمایشگاه دفاع مقدس به نام خاکیان افلاکیان، امسال در مبارکه برگزار شده است که تا دهم مهر ماه نیز ادامه دارد.

رضوانپور برگزاری بیش از ۱۵۰ یادواره شهدا در سطح استان، اعزام روایتگرانی به بیش از ۳۰۰۰ مدرسه، دانشگاه و مسجد و اعزام بسیجیان به خصوص تیم‌های پزشکی به اردوهای جهادی و مناطق محروم را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس اعلام کرد.

وی برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی، عفاف و حجاب؛ معرفی روزانه یک کتاب دفاع مقدس از راه فضای مجازی؛ بازدید از کارگاه‌های تولیدی و اقتصاد مقاومتی؛ راه اندازی کمپین «هر بسیجی یک شهید» در فضای مجازی ویژه هفته دفاع مقدس و برگزاری یادواره شهدای طلبه و روحانی در همه شهرستان‌های استان اصفهان را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس اعلام کرد.

کد خبر 319967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.