همسر نواز شریف کرسی شوهرش را پس گرفت

نتایج غیررسمی نشان می دهد که همسر نواز شریف، نخست وزیر سابق پاکستان که سه ماه پیش به اتهام فساد مالی برکنار شد، برنده یک کرسی مهم در لاهور شده است.

خبرگزاری ایمنا- گروه سیاسی- به نقل از بی بی سی، کلثوم نواز در این انتخابات برای کسب کرسی سابق شوهرش نواز شریف شرکت کرد. گزارش رسانه های محلی حاکیست که او برنده بیش از ۶۱ هزار رای شده که حدود ۱۴ هزار رای بیش از نزدیک ترین رقیب او است. انتخابات میان دوره ای از سوی حزب حاکم مسلم لیگ (پی ام ال-ان) و مخالفان، رفراندومی بر تصمیم دیوان عالی برای سلب صلاحیت آقای شریف قلمداد می شود. خانم نواز هم اکنون به خاطر بیماری سرطان در لندن تحت معالجه است و مبارزات او را دخترش مریم برای حزب مسلم لیگ هدایت می کرد.

مریم نواز در پاکستان مقام رسمی ندارد؛ اما چهره ای شناخته شده است. او که در این انتخابات نقش کلیدی داشت رای گیری یکشنبه را «حکم مردم» درباره سلب صلاحیت پدرش ترسیم می کرد.گزارش ها حاکی از مشارکت گسترده در رای گیری روز یکشنبه است و گفته می شود صف های طولانی مقابل مراکز رای گیری تشکیل شد.بیش از ۳۲۰ هزار نفر در این رای گیری شرکت کردند.

حزب مسلم لیگ مدعی است که پیروزی خانم نواز ثابت می کند که افکار عمومی پاکستان بر این باور است که آقای شریف قربانی توطئه سیاسی شده  است. دیوان عالی پس از تحقیقاتی درباره اسناد ۲۰۱۶ پاناما که فرزندان آقای شریف را به شرکت هایی که "پناهگاه مالیاتی" فراهم می کنند پیوند زد، از او سلب صلاحیت کرد. او همواره این ادعاها را رد کرده؛ اما دیوان عالی درخواست تجدید نظر در این تصمیم را رد کرده است.

کد خبر 319643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.