امنیت سرمایه گذاری، مبنای توسعه اقتصاد

رییس مجمع فعالان اقتصادی استان اصفهان، توجه به تحقق امنیت سرمایه گذاری را پایه توسعه اقتصادی در داخل دانست و گفت: وجود امنیت سرمایه گذاری حتی باعث سرمایه گذاری های خارجی نیز می شود و برای توسعه اقتصاد امری ضروری است.

عبدالحسین سیف الهی، در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار داشت: اگر بخواهیم شاهد اقتصادی شکوفا و پویا در کشور باشیم در درجه اول باید امنیت سرمایه گذاری فراهم شود.

وی افزود: با وجودی که نباید مباحث سیاسی در زمینه مسائل اقتصادی وارد شود اما در این زمینه حرف های سیاسیِ باثبات و در جهت یکسانی هم زده نمی شود و تفرقه و تشتت آرا در افکار سیاسی باعث شده اقتصاد متزلزل شود، این درحالیست که اساس اقتصاد بر امنیت کامل استوار است.

رییس مجمع فعالان اقتصادی بیان داشت: اگر امنیت کامل نباشد هیچ کس حاضر به سرمایه گذاری نیست و همین موضوع یکی از دلایل نبود توسعه کارآفرینی هم هست از این رو این مهم هم در سطح کشور و هم در سطح بین الملل باید فراهم شود.

وی افزود: این فرارها نشان دهنده نبود امنیت لازم برای سرمایه گذاری است و در صورت نبود این مهم هیچ فرد عاقلی حاضر به سرمایه گذاری نمی شود و هیچ کسی در هیچ جای دنیا حاضر به سرمایه گذاری ریسک پذیر نیست.

سیف الهی بیان داشت: البته ما سرمایه گذارانی در داخل داریم که باید آنها را حفظ کرد تا مشابه جریان فراز مغز ها، فرار سرمایه ها را شاهد نباشیم. سرمایه کشور هم به دو دسته انسانی و مادی تقسیم می شود و باید دلیل فرار سرمایه های انسانی از ایران به آن سوی مرزها مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه با وجود برجام مسائل اقتصادی ما روند بهتری را در پیش گرفته است، تاکید کرد: متاسفانه تنش زایی های امریکا و افراد داخلی چه خواسته و ناخواسته مانع سرمایه گذاری افراد خارجی در کشور می شود که نتیجه ای جز عقب ماندگی از توسعه را ندارد.

رییس مجمع فعالان اقتصادی با اشاره به تاکید مسئولان به توسعه کسب و کارهای جدید، تصریح کرد: این توصیه های مکرر در حالی انجام می شود که اگر فعالیتی را آغاز کنید، آنچنان از شما مالیات اخذ می کنند که عرصه برایتان تنگ می شود، برای همین اکثر سرمایه ها به سوی بانک ها روانه می شود.

وی اضافه کرد: باید بسترهای لازم برای حضور سرمایه گذار فراهم شود در غیر این صورت تلاش ها بی نتیجه می ماند.

سیف اللهی با اشاره به مشکلات فعالان اقتصادی، گفت: ریشه تمامی این معضلات ناشی از ناهماهنگی در بخش های مختلف اقتصادی است. مسائل مالیاتی، بیمه ای و تشتت آرا در افکار و عملکرد ها و قوانین از جمله این مشکلات است، البته بسیاری از مشکلات اقتصادی ناشی از مباحث سیاسی است و این موضوع به تنش های اقتصادی می افزاید.

کد خبر 319419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.